گزارش ها

از دستگاه بایومتریک، تا سؤاستفاده از کمک های سازمان ملل

آریاپرس

پس از شدت گرفتن نبرد ها در پنجشیر، اندراب، ورسج، خوست و فرنگ و برخی مناطق دیگر، طالبان با ترفند های گوناگون تلاش می‌کنند تا اهالی ملکی این مناطق را که اکثرشان به کوه ها فرار کرده اند، به دام انداخته، آنها را غرض تحت فشار قرار دادن نیرو های جبهه مقاومت، مورد شکنجه، آزار و اذیت قرار بدهند. حتا گزارش های از کشتن افراد ملکی به وسیلۀ جنگ‌جویان طالب به رسانه ها رسیده است، که همه حکایت از رفتار غیرانسانی و غیراسلامی این گروه دارد.

در تازه‌ترین مورد از پنجشیر گزارش شده است که طالبان از کمک های موسسات خیریه به ویژه از کمک های که سازمان غذایی جهان (WFP) برای دستگیری مردم و به اسارت کشاندن آنها استفاده می‌کنند. منابع محلی در پنجشیر به آریاپرس خبر می‌دهند که اخیراً والی طالبان در پنجشیر به کمک محمدالله یک‌تن از طالبان محلی در پنجشیر مردم را در ولسوالی پریان این ولایت  به نام توزیع مواد خوراکی به مرکز ولسوالی خواسته و اما همین که مردم جمع شده اند، همه زندانی گردیده مورد لت و کوب قرار گرفتند. آن‌گاه طالبان مواد خوراکی کمکی را که باید برای مردم بی‌چاره و نادار تقسیم کنند، به افراد نزدیک به خود می‌دهند.

منابع آریاپرس در پنجشیر هم‌چنان خبر می‌دهند که طالبان با نصب دستگاه بایومتریک در ورودی این ولایت، تمام کسانی را که داخل پنجشیر می‌شوند و یا از آنجا خارج می‌گردند، بایومتریک می‌کنند. هدف طالبان از این اقدام شناسایی منسوبین اردوی سابق است. تا حال از کشته شدن چندین منسوب سابق اردو در پنجشیر که زنده‌گی نظامی را ترک کرده و جزو شهروندان عادی به شمار می‌رفتند، گزارش ها دریافت شده است. در یکی از این موارد طالبان فردی را که دل آغا نام داشت و در یکی از بخش های وزارت دفاع سابق تحویل‌دار بود، شناسایی کرده با شلیک گلوله به رویش او را به شهادت رسانیده اند. گفته می‌شود در این پروسه متخصصین تکنالوژی از پاکستان طالبان را کمک می‌کنند.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button