افغانستان

احمدشاه مسعود؛ آمرصاحب

معرفی کتاب

رحمت الله بیگانه، خبرنگار و نویسنده‌ای توانای کشور ما است که در دوران مقاومت اول در سنگر پاسداری از وطن در کنار قهرمان ملی کشور، آمرصاحب شهید، ایفای وظیفه می‌کرد. محترم بیگانه در آن زمان در دفتر جریده‌ای پیام مجاهد مشغول کار اطلاع رسانی و خبرنگاری بودند. کار در پیام مجاهد و داشتن روابط دایمی و نزدیک با آمرصاحب شهید، گنجینه‌ای عظیمی از خاطرات و یادها را برای بیگانه صاحب به ارمغان آورده است که ایشان گاه گاه بخش‌های از آن گنجینه‌ای گرانبها را به تحریر در آورده با دیگران شریک می‌سازند.

آریاپرس خوشبخت بود که سال پار در بحبوحه‌ای هفته شهید و سالگرد شهادت آمرصاحب، بخش های از خاطرات بیگانه صاحب را به نشر رساند. امسال اما بیگانه صاحب لطف کردند و مجموع نوشته‌ها و مقالات شان را که حاوی نکات ارزنده‌ای تاریخی به ویژه از دوران مقاومت اول است، به شکل کتابی در آورده و به آریاپرس اجازه دادند تا کتاب را به شکل پی دی اف به نشر برساند.

کتاب بیگانه صاحب حاوی برخی نکات دست اول از دوران مقاومت اول است. خواننده‌ای محترم پس خواندن این کتاب به دشواری ها و مشکلاتی که جبهه مقاومت و آمرصاحب در دوران مقاومت اول روبرو بودند، پی می‌برد و همچنان قدرت ایثار، فداکاری و شهامت مردان و زنانی را که برای آزادی وطن مبارزه می‌کردند و هیچ هراسی از خشونت و وحشتی که طالبان مزدور در برابر مردم ما به کار می‌بردند، نداشتند، درک می‌کند.

بی‌تردید مقاومت اول یک دوره‌ای تاریخی خطیر و دشوار در سرزمین ما بود که آمرصاحب و مردمی که او آنها را رهبری می‌کرد با عزم راسخ خویش برای مبارزه بر علیه تجاوز و استبداد به خوبی توانستند، مسئولیت تاریخی خویش را در برابر وطن و تاریخ ادا کنند.

اینک که یکبار دیگر چرخش تاریخ یکبار دیگر ما را مجبور ساخته است تا به سنگر پاسداری از سرزمین خویش برگردیم، بر مبارزان جوان و نسل دوم مقاومت است تا برای پیشبرد هرچه بهتر امر مبارزه در برابر طالبان سرگذشت مقاومت‌گران نسل اول را دریافته، از تجارب آنها بیاموزند. کتاب بیگانه صاحب بی‌تردید یک منبع موثق و دقیق برای آموختن از تجربه‌ای مقاومت اول است.

دوستان می‌توانند کتاب را از لینک زیر دانلود کنند:

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button