گزارش ها

گزارش از جریان نبرد های دو روز اخیر در پنجشیر

آریا پرس

 

قرار گزارش های که از منابع متعدد منتشر شده است،پنجشیر، در دو روزگذشته بار دیگر شاهد درگیری های شدید میان نیرو های جبهه مقاومت و افراد طالبان بوده است. این درگیری ها هر از گاهی در مناطق متفاوت از دره پنجشیر،بالا میگیرند،که نشان دهنده تلاش بی گسست طالبان، برای خاتمه بخشیدن به مقاومت و سرکوب نیرو های مقاومت در پنجشیر است، زیرا پنجشیر،برای سومین بار در تاریخ معاصر افغانستان به مرکز و نماد مقاومت در برابر نیرو های که مورد پذیرش و اعتماد مردم نیستند، مبدل شده است. 

بر مبنی گزارش های که از منابع مطلع به آریا پرس مواصلت ورزیده است،طالبان طی هفته گذشته سه هزار تن از زبده ترین نیرو های خویشرا که شامل یک واحد 300 نفره از طالبان آموزش دیده گجر، ،1200 تن طالبان تحت امر مولوی امین الدین منصور، فرمانده نیروی هوایی امارت خود خوانده طالبان از بدخشان و به همین تعداد افراد از ولایات جنوبی افغانستان را به پنجشیر، اعزام نموده اند. این درحالیست که حدود بیست هزار تن افراد طالبان، از قبل در پنجشیر، وجود داشتند.  

قابل یاددهانی است که در میان این افراد،تعداد قابل توجه شهروندان پاکستانی که بخشی از آنها افراد تحریک طالبان پاکستان، میباشند و عده دیگر شان طالبان مدرسه های اکوره ختک و مناطق قبایلی آن سوی مرز دیورند، نیز در جنگ علیه نیرو های مقاومت شامل میباشند. 

نبرد های دیروز در پنجشیر 

طالبان، دیروز تاریخ 1401/03/16 از سه استقامت مرز، پوجاوه و تنبنه،بالای مواضع نیرو های مقاومت « قرارگاه شابه » مستقردر بلندی های شهرستان «دره » از حوالی ساعت سه بعد از ظهر، حملات شانرا آغاز نموده و تا ساعت ده شب برای تصرف مواضع مورد نظر در حالی که افراد پیاده طالبان با آتش شدید توپخانه حمایه می شدند، جنگ را ادامه دادند. 

بر مبنی گزارش ها این تهاجم طالبان در هرسه محور با شکست مواجه شده و نیرو های آنها با بجا گذاشتن 14 تن کشته عقب نشینی کرده اند. 

همچنان شهرستان پریان ، پنجشیر، نیز از صبح زود امروز شاهد درگیری های شدید میان نیروهای مقاومت و افراد طالبان بوده است. بر اساس گزارش ها طالبان تلاش کردند، تا نقاط مهم در بلندی های آن منطقه « قرارگاه کوهسار» را از تصرف نیروی های مقاومت خارج سازند، اما با دادن 15 تن کشته منطقه را ترک کرده اند. 

اما از حوالی ساعت 11 امروز به وقت محلی با رسیدن نیرو های کمکی طالبان، دو باره به مواضع قرارگاه کوهسار، در شهرستان پریان حمله نموده اند که جنگ همین اکنون با شدت جریان دارد.

همچنان گزارش میشود که طالبان از صبح زود امروز در شهرستان «شُتل» و « روی دره» آن شهرستان تجمع نموده اند. 

نوشته های هم‌سان

Back to top button