گزارش ها

طالبان به شکنجه و قتل یک شهروند غیرنظامی اعتراف کردند

هیات طالبان در دیدار با مردم و خانواده عبدالمنیر: او تحت شکنجه افراد ما کشته شده است

فرهاد فرامرز

منابع محلی به آریاپرس می‌گویند روز گذشته هیات طالبان طی نشستی که با مردم روستای ملسپه،از مربوطات بازارک پنجشیر داشته اند، پذیرفته اند که عبدالمنیر در اثر شکنجه افراد طالبان به قتل رسیده است. گفته می شود این هیات طالبان که متشکل از فرماندهان نظامی شان در پنجشیر و نماینده وزارت دفاع طالبان بوده است، به مردم گفته اند ما حاضریم برای خانواده عبدالمنیر، بر اساس خواست آنها غرامت بپردازیم و فیصله های شما مردم حاضر در این نشست در این مورد را بپذیریم . در این نشست باشندگان پنجشیر به هیئت طالبان گفته اند ما از شما چیز دیگر نمی خواهیم، و یگانه خواست ما از شما، تامین امنیت است. اعضای نشست به نمایندگان طالبان گفته اند،که امنیت و مصونیت جز حقوق اساسی هر انسان میباشد، که متاسفانه افراد طالبان با پرداختن به آزار واذیت، بازداشت های غیر قانونی ،شکنجه و قتل مردم بیگناه این حق را از مردم گرفته اند. به گفته منابع، در این نشست هیت طالبان مورد انتقاد شدید مردم قرار گرفتند و در اخیر با وعده برخورد « قانونی» با عاملان شنکجه عبدالمنیر که اکنون ظاهرا در وزارت دفاع این گروه تحت پیگرد است، و تشکیل یک کمیسیون به منظور رسیده گی به شکایات مردم پنجشیر، نشست را ترک کرده اند.

عبدالمنیر امینی باشنده روستای ملسپه بازارک بود که از راه دامداری و پرورش زنبور عسل امرار معاش می کرد. او زمانی که میخواست برای سر زدن به گله و چوپان همکارش به چراگاه های واقع در بلندی های منطقه برود ، توسط افراد طالبان دستگیر، وبه اتهام همکاری با جبهه مقاومت، مدت چهل و هشت ساعت مورد شکنجه شدید قرار گرفت و در اثر جراحات ناشی از شکنجه و اتصال برق به ناحیه سر ،جان باخت.

 این در حالیست که دو روز پیش استخبارات طالبان درولایت کاپیسا یک مرد باشنده روستای دُرنامه کوهبند این ولایت را به اتهام داشتن سلاح، گرفتار و شنکجه کردند که او نیز در اثر ضرب و شتم طالبان جان باخته است.

نوشته های هم‌سان

Back to top button