اخبار خارجی

در ادامه‌ی جنایات طالبان؛ یک جوان در پنجشیر شکنجه شد و آموزگاری در کندز به قتل رسید

آریاپرس

منابع محلی خبرگزاری آریاپرس از پنجشیر، خبر می‌دهند که گروه طالبان دیروز یکشبه 29 جوزای 1401 یکی از باشنده‌گان ولسوالی عنابه‌ی این ولایت را ربوده و سپس مورد شکنجه قرار داده اند. براساس گزارش های که به آریاپرس مواصلت ورزیده اند، طالبان فرید الله را درحالی‌که از طریق جاده اصلی پنجشیر، پای پیاده به سوی خانه روان بوده است، ربوده و پس حدود 20 ساعت بازداشت غیرقانونی و شکنجه شدید، پیکر زخمی و پاره پارۀ او را که در اثر زجر و شکنجۀ بسیار از هوش رفته بوده است، بطور پنهانی در روستای کورابه از مربوطات ولسوالی شتل رها کرده بودند.

باشنده‌گان روستا پیکر نیمه جان فریدالله را در حالی پیدا کردند که آثار شکنجه در تمام بدن او به مشاهده می‌رسد.

کشته شدن یک آموزگار زن در کندز

همزمان بااین، منابع محلی خبرگزاری آریاپرس در ولایت کندز، خبر می‌دهند که گروه طالبان در ادامه‌ی جنایت‌های‌شان، گلوی یکی از آموزگاران زن در آن ولایت را جلو چشم اعضای خانواده‌اش بریده‌اند. بربنیاد معلومات منابع، فریحه که از رشته‌ی کیمیا در دانشکده‌ی آموزش و پرورش دانشگاه کندز فارغ شده بود، در یکی از مکاتب این ولایت آموزگار بود. منابع می‌گویند که استخبارات گروه طالبان پس از کشتن فریحه برخی از اعضای خانواده‌ی او را باخود برده‌اند. گروه طالبان در این دو مورد و موارد مشابه، به رسانه‌ها معلومات نمی‌دهند و به خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان هشدار می‌دهند که با هیچ رسانه‌یی صحبت نکنند.

این رویداد ها که در ردیف جنایات علیه بشریت قرار می‌گیرند، زمانی رخ داده است که نهاد های حقوق بشری از جمله عفو بین الملل و کمیسیون حقوق بشر ملل متحد وقوع جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت از سوی طالبان، در پنجشیر، را تایید و با صدور بیانیه‌ی خواستار توقف گرفتاری و شکنجه مردم غیر نظامی این ولایت و دیگر ولایات افغانستان شده اند.

نوشته های هم‌سان

Back to top button