اخبار داخلیگزارش ها

گفتگوی تیلفونی احمدمسعود با حمدالله محب، ماه ها قبل اتفاق افتاده بود

آریاپرس

منابع نزدیک به احمدمسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در تماس با آریاپرس اظهار داشتند که صحبت تیلفونی‌ای که حمدالله محب امروز در تویتر از آن سخن‌زده است، «چندین ماه قبل اتفاق افتاده بود». به قول منبع این تماس «یک صحبت مختصر تیلفونی» بود.

منبع هم‌چنان اضافه کرد که پس از آن تماس، محب بار ها تلاش کرد تا تماس های دیگری با رهبری جبهه مقاومت داشته باشد که از جانب احمدمسعود پذیرفته نشد.

حمدالله محب، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان که در 15 اگست 2021 همراه با اشرف غنی و تعداد دیگری از اعضای حلقه نزدیک به غنی از افغانستان فرار کرد، امروز در تویتی نوشته که با احمدمسعود صحبت کرده است و محور صحبت شان موضوع «بیرق ملی و ارزش های ملی» بوده است. او در توییت خود به زمان این صحبت اشارۀ نکرده است.

منبع آریاپرس اما اظهار داشت که در آن صحبت تیلفونی چند ماه قبل، حمدالله محب به احمدمسعود گفته بود که طالبان ظالم اند، از پشتون ها نماینده‌گی نمی‌کنند و ما پشتون ها با آنها مخالف هستیم».

توییت حمدالله محب، که خبر از تماس او با احمدمسعود می‌داد در میان هواداران جبهه مقاومت موجی از انتقادات را به نشانی رهبر مقاومت بر انگخیت. بیشتر این انتقاد ها معطوف به عدم اطلاع رسانی واضح و به موقع دستگاه رسانه‌یی جبهه مقاومت از چنین اتفاقاتی، بودند. قبلاً نیز در ملاقاتی که احمدمسعود با ملامتقی وزیر خارجه طالبان داشت، عدم اطلاع رسانی به موقع جبهه مقاومت از آن ملاقات نارضایتی هوادارن جبهه مقاومت را سبب گردیده بود.

با توجه به این که صحبت تیلفونی احمدمسعود و محب مربوط به ماه ها قبل است، معلوم می‌شود که توییت امروز حمدالله محب برای ایجاد موج انتقادات به نشانی رهبر مقاومت صورت گرفته بود و بخشی از کارزار تبلیغاتی آنها برضد جبهه مقاومت بوده است.

اشرف غنی و نزدیکانش به خوبی می‌دانند که مردم افغانستان در مجموع و حوزه مقاومت به صورت اخص تا چه حد نسبت به آنها به دلیل خیانت های که به افغانستان کرده اند، نفرت دارند، لذا آنها هرگاه بخواهند یکی از شخصیت های مقاومت را بدنام بسازند، کافی است که ادعا کنند با طرف ارتباط دارند، یا صحبت کرده اند. چنان‌که محب امروز چنین کرد.

از جانب دیگر محتوای توییت محب نشان می‌دهد که این توییت او مصرف قومی برای خودش دارد. او در این توییت از دو مورد که گویا محور صحبت های او با احمدمسعود بوده باشد، یاد کرده است: یکی ارزش های ملی و دیگری بیرق ملی.

در همین حال آوازه های در شبکه های اجتماعی پخش شد که گویا «حدود دوماه پیش مقدار پول از طرف اشرف غنی توسط حمدالله محب به دفتر مقاومت در دوشنبه کمک شده است.» منبع آریاپرس اما این مورد را به شدت رد کرد.

نوشته های هم‌سان

Back to top button