اخبار داخلی

پایان درگیری‌ها میان نیروهای جبهه مقاومت و طالبان در شهرستان خوست، ولایت بغلان

آریاپرس

قرارگاه مرکز جبهه مقاومت در شهرستان خوستِ ولایت بغلان طی اظهاراتی گفته است که نبرد میان نیروهای جبهه مقاومت و طالبان در روستای جنگلک این شهرستان که  صبح‌گاه 17 ثور آغاز گردیده بود، با کشته شدن 9 طالب و زخمی شدن 17 تن شان، به پایان رسیده است.

این درگیری که به دنبال برخورد میان باشنده‌گان روستای جنگلک و طالبان که قصد تلاشی خانه‌های مردم را داشتند، آغاز گردیده بود، حدود 10 ساعت دوام کرد.

گفته می‌شود برخی از افراد کلیدی طالبان در این نبرد کشته یا زخمی شده اند. براساس اظهارات نیروهای جبهه مقاومت، طالبان زخمی‌های خود را از طریق خیلاب به شفاخانه‌ی کندز انتقال داده اند.

در طی این نبرد 10 ساعته چهارتن از نیروهای جبهه مقاومت به شمول فرمانده روح‌الله، یک‌تن از فرماندهان جبهه مقاومت در روستای جنگلک نیز به شهادت رسیدند. هم‌چنان براساس اظهارات منابع محلی مادر و یک تن از فرزندان فرمانده روح الله نیز در این درگیری‌ها زخمی شده اند.

رسانه‌ها ویدیوهای به آتش کشیده شدن منازل مسکونی در این روستا را به نشر رسانیده اند. گفته می‌شود طالبان حداقل 7 خانه را در این روستا به آتش کشیده اند.

نبردها میان نیروهای جبهه مقاومت و طالبان در شهرستان خوست در حالی اتفاق می‌افتند که جمعی از مخالفین طالبان دو هفته قبل طی نشستی در ویانا پایتخت اتریش به ضرورت مبارزه مسلحانه در برابر طالبان تاکیده کرده، خواهان حمایت صریح جامعه جهانی از مقاومت مردم افغانستان گردیدند.

نوشته های هم‌سان

Back to top button