اخبار داخلی

ادامه‌ی بد رفتاری و خشونت طالبان از گروگان‌گیری کودکان تا قتل عام مردم در پنجشیر

آریاپرس

از پنجشیر که در سه روز گذشته محل درگیری‌های شدید میان افراد گروه طالبان و نیروهای جبهه‌ی مقاومت بود و این درگیری‌ها به‌صورت پراکنده تا هنوز ادامه دارد، خبر می‌رسد که پس از رسیدن حدود دو هزار تن نیروی تازه دم طالب به پنجشیر، والی طالبان برای پنجشیر دستور داده تا روند جستجوی خانه به‌خانه در قرا و قصبات پنجشیر، آغاز شود.

منابع خبرگزاری آریاپرس در ولایت پنجشیر خبر می‌دهند که به همین سلسله افراد طالبان صبح امروز جستجوی خانه به‌خانه را از دهکده “کوهسار” شهرستان/ولسوالی پریان آغاز کرده‌اند.

یک شاهد عینی به آریاپرس گفت که افراد تا دندان مسلح قطعات خاص طالبان که مشهور به “بدری” هستند، صبح زود به دهکده‌ی کوهسار هجوم آورده و با بلندگو به مردم دستور دادند خانه‌های شان‌را ترک کرده همه به میدان مرکزی دهکده حاضر شوند.

به گفته‌ی او، پس از آن افراد طالیان وارد خانه‌های مردم محل که اکثرا فقیر و نادار اند، شده و اثاث و دارایی آنها را به‌هم ریخته، هر چه از اشیای قیمتی به‌دست‌شان رسیده را با خود بردند.

او می‌گوید که گروه طالبان در پایان این تهاجم هفت تن از باشندگان روستا که دو تن آنها کودکان ۱۰ و ۱۲ ساله هستند،  را به اسارت گرفته و با خود بردند.

گفته می‌شود که شام دیروز وزیر دفاع رژیم طالبان، ملا یعقوب و معاونِ نخست وزیر آنها به پنجشیر رفته و تا هنوز در آنجا به‌سر می‌برند.

اعزام تعداد زیاد نیرو و وسایط زرهی و حضور مقامات بلند پایه طالب در پنجشیر، نشان می‌دهد که نبردهای که چهار روز پیش از عبدالله‌خیل دره آغاز شد، اکنون در حال گسترش به سراسر پنجشیر است و طالبان تلاش می‌کنند تا با اعزام نیرو و ادوات نطامی اوضاع را کنترل کنند.

قتل عام در دره‌ی عبدالله‌خیل

همزمان بااین، خبر می‌رسد که گروه طالبان ضمن گروگان‌گیری کودکان در ولسوالی پریان دست به قتل عام در دره‌ی عبدالله خیل زده‌اند‌.

به باور آگاهان، قتل عام مردم عبدالله‌خیل و گروگان‌گیری کودکان و نوجوانان دهکده‌ی کوهسار که خلاف قوانین شرعی و قوانین پذیرفته شده‌ی جنگی می‌باشد، حکایت از دست‌پاچه‌گی و هراس طالبان از شدت گرفتن و سراسری شدن نبردها دارد. منابع خبرگزاری آریاپرس گزارش می‌دهند که طالبان در نتیجه‌ی شبیخون‌ها و درگیری‌های نیروهای مقاومت مستقر در شهرستان‌های دره و آبشار بیشتر از صد تن کشته و شمار زیادی زخمی دارند که این امر آنها را خشمگین ساخته و به انتقام‌جویی از مردم غیر نظامی پنجشیر وا داشته است.  

نوشته های هم‌سان

Back to top button