اخبار داخلی

طالبان زیر حملات مرگبار پهباد های امریکایی

آریاپرس

بر اساس گزارش خبرگزاری مدرن دیپلماسی، انبار تسلیحاتی طالبان در شورابک ولایت هلمند که قبلا پایگاه نیرو های امریکایی موسوم به باستشین بود، مورد حملات پهباد های (طیارات بدون سرنشین) امریکایی قرار گرفته و نابود شده است.

بر اساس گزارش رسانه های داخلی و خارجی در این انبار مقدار زیادی تسلیحات مدرن امریکایی قرار داشت. روزنامه هشت‌صبح به اساس اظهارات مردم محل گزارش داده است که تا چهل ساعت پس از این حملات صدا انفجار های مهیب از ساحه شنیده می‌شد. برخی منابع از کشته شدن حدود 30 تن از اعضای طالبان در این حملات خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش مدرن دیپلماسی، حملات بر تجهیزات و جنگ افزار های تسلیحاتی امریکایی در افغانستان پس از اظهارات رئیس جمهمور سابق امریکا دونالد ترامپ که چند روز قبل اشاره به فرستادن دوباره سربازان امریکایی به افغانستان به هدف انتقال تسلیحات جنگی امریکایی نموده بود، صورت گرفته است. ناگفته نباید گذاشت که دولت امریکا پس از خروج از افغانستان زیر فشار شدید رسانه ها و مجامع بین المللی به خاطر ترک نمودن انبوه تسلیحات نظامی مدرن در افغانستان که فعلا در دسترس طالبان است، قرار دارد.

پایگاه نظامی شورابک در سال های 2005 و 2006 توسط نیرو های نظامی بریتانیایی در محلی کاملاً دور از مناطق زیست مردم، ایجاد گردید که گفته می‌شود بزرگترین پایگاه نظامی است که بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم در خارج از سرحدات خود ایجاد کرده است. پایگاه ظرفیت گنجایش سی و دوهزار پرسونل نظامی را دارا بود که پس از خروج نظامیان بریتانیایی در سال 2014 به وزارت دفاع دولت سابق افغانستان سپرده شد. در این پایگاه نظامی به ارزش ملیارد ها دالر تجهیزات و مهمات نظامی نگهداری می‌شد که پس از سقوط افغانستان همۀ آنها به دست طالبان افتید. آگاهان نظامی بدین باور اند که تخریب پایگاه شورابک و نابودی تجهیزات و مهمات نظامی آن در تضعیف توانایی نظامی طالبان نقش عمده خواهد داشت. طالبان به شدت تلاش دارند تا این قضیه را محرم نگاه کنند، اما این حمله روحیه رهبران آنها را تضعیف کرده است تا جایی که اینک در تلاش انتقال و مخفی ساختن تجهیزات جنگی شان از مراکز و پایگاه های نظامی به مناطق روستایی و دور افتاده در جنوب کشور هستند.

به نقل از گزارش فوق حملات هوایی امریکایی بر پایگاه های نظامی شورابک هلمند در حالی صورت می‌گیرد که جنگ ها میان جبهه مقاومت ملی افغانستان و گروه طالبان در ولایت پنجشیر و مناطقی از اندراب در روز های اخیر شدت گرفته است. مدرن دیپلماسی براساس اطلاعات شبکه های اطلاعاتی غرب گزارش می‌دهد که جبهه مقاومت ملی در حال آماده شدن است تا حملات گسترده‌ی نظامی را در شمال و شمال شرق افغانستان، طی هفته های آینده آغاز کند.

این در حالیست که چند روز قبل سیگار به نقل از مقامات سازمان های اطلاعاتی امریکا گزارش داده بود که نیرو های ویژه و کوماندو های دولت قبلی با جبهه مقاومت ملی یکجا شده اند و قرار است در آزاد سازی افغانستان از زیر سلطه طالبان عملیات های نظامی را در سرتا سر افغانستان راه اندازی نمایند.

نوشته های هم‌سان

Back to top button