اخبار داخلیخبر ها

بازداشت و شکنجه کودکان پنجشیری توسط طالبان

فرهاد فرامرز

 

از پنجشیر خبر میرسد که پس از  درگیری های شدید اخیر میان طالبان و نیرو های مقاومت که تلفات قابل توجه برای طالبان از پی داشت ، طالبان در کنار دستگیری حدود ۱۰۰ تن از مردان و جوانان در ” دره عبدالله خیل ” شهرستان ” دره ” ولایت پنجشیر، اینک به دستگیری و شکنجه کودکان آغاز کرده اند. 

بر اساس گزارش منابع آریا پرس  صبح امروز جمعه ۲۸ اسد ، افراد طالبان  پنج تن  از کودکان باشنده منطقه  را در حواشی ‌کوه‌های عبدالله خیل دستگیر، زندانی و  شکنجه کرده اند.

 منابع از پنجشیر به آریاپرس می‌گویند این کودکان که  مواشی شان را برای چَرا  به کوه برده بودند،  توسط افراد طالبان نخست دست گیر، زندانی  و سپس  مورد شکنجه قرار گرفته اند .

یکی از این کودکان به منبع  گفته است که  ما  در حال چراندن مواشی   بودیم که طالبان بالای ما هجوم آورده و در حالیکه  دشنام می دادند  ما را دستگیر کرده ، پس از بازرسی بدنی  ، ما را مورد لت و کوب قرار دادند، که در نتیجه  یکی از کودکان همراه ما که از همه کوچکتر است ، از ناحیه قفسه سینه آسیب دیده و یکی از  قبرغه های او کسر  برداشته است. 

او می‌گوید طالبان، ما را از کوه پایین کرده  و برای چند ساعت در حالی زندانی کردند که کودک آسیب دیده از شدت ترس و درد قبرغه تقریبا بیهوش شده بود ، ولی طالبان نه تنها به او هیچ کمکی نکردند بلکه او را بیشتر لت و کوب کردند تا گریه نکند و خاموش شود.

 

این در حالیست که در جریان هفته جاری، طالبان حدود ۵۰ تن از باشندگان این روستا را بازداشت و زندانی کرده اند ؛ که گفته می‌شود از  جمع ۵۰ تن بازداشت شده ها  تا اکنون  ۱۳ تن آنها در زندان طالبان زیر شکنجه قرار دارند.

در همین حال، گزارش‌ها می‌رسانند که طالبان بر اساس اعترافات اجباری که از این افراد گرفته اند، سه خانواده از مردم محل را مجبور به کوچ اجباری کرده اند.

 مردم محل می‌گویند افراد بازداشت شده، همه شهروندان غیرنظامی وبیگناه هستند که هیچ ارتباطی با جبهه مقاومت ندارند.

آگاهان به این باور اند که طالبان به هدف تحت فشار قرار دادن نیرو های مقاومت،مردم غیرنظامی محل را بازداشت نموده و زندانی میسازنند و مورد شکنجه قرار میدهند.

آموزه های دینی و قوانین بین المللی جنگ، بد رفتاری با کودکان را اکیدا ممنوع قرار داده و در ذیل جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت قرار میدهد.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button