اخبار داخلی

آغاز دور تازه‌ای از دستگیری افراد ملکی در پنجشیر

آریاپرس

منابع محلی از پنجشیر گزارش می‌دهند که طالبان دور تازه‌ای از بازداشت افراد ملکی را در این ولایت آغاز کرده اند. گفته می‌شود که طالبان روز گذشته حدود صد تن از جوانان شهرستان رخۀ ولایت پنجشیر را بدون موجب بازد اشت کرده و به محل نامعلومی انتقال دادند.

شاهدان عینی اظهار داشتند که در جریان این بازداشت ها طالبان برای ساعت ها دست به شلیک های هوایی، بخاطر ایجاد ترس و رعب در میان مردم زدند.

منابع چند ساعت بعد خبر دادند که طالبان تعدادی از بازداشت شده‌گان را رها کردند، اما به آنها گفتند که فردا دوباره ساعت 8 صبح به مرکز طالبان بیایند، در غیر آن با یورش دوباره به روستا ها و خانه های شان، آنها را بازداشت خواهند کرد.

این بازداشت ها در حالی رخ می‌دهند که همین چند روز قبل طالبان اجساد دو جوان از باشنده های ولایت پنجشیر را که در کابل زنده‌گی می‌کردند، پس از چندین روز بازداشت، تحویل خانواده های آنها کردند.

یکی از این جوان ها صلاح الدین نام داشت که باشنده اصلی منطقۀ آبدره، از مربوطات شهرستان عنابه، بود و حدود یک ماه پیش بازداشت شده بود و جوان دیگر عبدالحمید نامیده می‌شد که در ساحه کلوله پشته در شهر کابل از جانب طالبان حدود 11 روز قبل بازداشت گردیده بود.

نوشته های هم‌سان

Back to top button