اخبار داخلی

طالبان برای خانواده منیر در پنجشیر غرامت میپردازند!

آریاپرس

خبرنگار آریاپرس از پنجشیر گزارش می‌دهد که طالبان در دیدار با خانواده عبدالمنیر، مردی که چند روز قبل زیر شکنجه طالبان جان باخت، گفته اند ما حاضر استیم هرچه شما بخواهید به عنوان خون‌بها بپردازیم. منابع محلی میگویند هیأتی متشکل از فرماندهان نظامی طالبان در پنجشیر و نماینده وزارت دفاع در روستای ملسپه مرکز ولایت پنجشیر در نشستی با مردم محل پذیرفته اند که منیر تحت شکنجه افراد ما کشته شده است و اکنون افراد دخیل در این قضیه در وزارت دفاع تحت پیگرد اند. منابع می‌افزایند، طالبان گفته اند قرار است در روز های آینده یک هیأت بلند رتبه بخاطر رسیدگی به شکایات مردم به پنجشیر بیایند تا این مشکلات پایان یابد.
در این نشست باشندگان پنجشیر اما به هیأت طالبان گفته اند که ما از شما تنها آرامش میخواهیم، روزانه دها تن از مردم از سوی افراد شما تهدید و شکنجه میشوند، نظامیان امارت اسلامی نباید سبب آزار و آذیت مردم ما به ناحق شوند.
عبدالمنیر مرد روستایی بود که میخواست به کوه ملسپه مرکز ولایت پنجشیر به منظور انتقال مواد خوراکی برای چوپان‌اش برود که توسط طالبان دستگیر شد، باشندگان محل ضمانت شده بودند که این مرد به هیچ جناح وابستگی ندارد اما طالبان گفته بودند از وی چند سوال دارند تا شام دوباره رهایش میکنند، اما پنج روز پس جسد شکنجه شده‌اش را تحویل خانواده‌اش دادند. .

نوشته های هم‌سان

Back to top button