گزارش ها

مولوی امین‌الحق به مردم پنجشیر: هراتفاقی به مادر و خواهر شما در پنجشیر می‌افتد نباید به بیرون پخش شود

آریاپرس

آریاپرس به نوار شنیداری مولوی امین‌الحق، رییس شورای علمای پنجشیر که از جانب گروه طالبان مقرر شده است، دست یافته که در این نوار مولوی امین‌الحق گزارش مبسوطی در مورد تجاوز جنسی افراد طالبان که حدود ده روز پیش در منطقه خاواک پنجشیر اتفاق افتاده است، برای یکی از کسانی که پی‌گیر این قضیه است و هویتش مشخص نیست، ارایه می‌کند. این نوار، پیام شنیداری مولوی امین الحق است که از طریق اپلیکیشن واتس‌اپ به طرف مقابل فرستاده شده است.

مولوی امین‌الحق در کنار این که در این نوار جنایت صورت گرفته توسط افراد طالبان را تایید می‌کند، از کسانی که غرض دادخواهی از متضرر این قضیه، موضوع را به رسانه ها گزارش داده اند، به شدت انتقاد می‌کند. او در بخشی از صحبت های خود می‌گوید کسانی که گزارش تجاوزات جنسی افراد طالبان را به رسانه ها می‌دهند، «خود فاحشه‌ها هستند، در خانواده های بی‌حیا به دنیا آمده و برای ترویج فحشا در پنجشیر فعالیت می‌کنند». او آنهایی را که این گزارش را به رسانه‌ها داده اند «یهود، نصارا و ظالم» خطاب می‌کند و با خشم تاکید می‌نماید که این اعمال آنها قضاوت یک طرفه است.

مولوی امین‌الحق در بخش دیگر سخنانش می‌گوید آن‌هایی که دست به نشر و پخش اخباری از این دست، می‌زنند هیچ کاری از دست شان بر نمی‌آید و ممکن نیست با این کار ها جلو نظامیان را گرفت.

مولوی امین الحق به مردم پنجشیر توصیه می‌کند: «هراتفاقی به مادر و خواهر شما در پنجشیر می‌افتد نباید به بیرون نشر و پخش شود، فقط آن را به گونه محرمانه به ما گزارش بدهید».

در همین حال در یک نوار شنیداری دیگر یکی از فرماندهان جبهه مقاومت ملی که از اقارب نزدیک مولوی امین‌الحق است، در پیامی به مولوی امین در حالی که بغض گلویش را گرفته است هشدار می‌دهد که این رفتار طالبان بی‌پاسخ نخواهد ماند. این فرمانده مقاومت که شناخت نزدیک با مولوی امین دارد، در پیام خویش به مولوی امین می‌گوید که احساسش پس از شنیدن این خبر چنان جریحه‌دار گردیده است که گویا آن تجاوز بر همسر آن چوپان صورت نگرفته بلکه بر همسر خودش صورت گرفته باشد.

این فرمانده مقاومت که آریاپرس به دلیل حفظ امنیت او پیامش را نشر نمی‌کند، سوگند می‌خورد که انتقام این رفتار زشت و غیر انسانی طالبان را در پنجشیر خواهد گرفت.

با این که مولوی امین‌الحق در پیام خویش اظهار می‌دارد که آنها افرادی را که مرتکب تجاوز جنسی شده اند، تحت نظر دارند اما همین اکنون که ده روز از این واقعه می‌گذرد و به قول مولوی امین مجرمین به جنایت خود اعتراف نیز کرده اند، از اجرای حدود شرعی در برابر آنها خبری نیست.

منابع آریاپرس از پنجشیر گزارش می‌دهند که مجرمان این قضیه نه تحت نظارت مولوی امین یا طالبان پنجشیری، بلکه تحت نظر طالبان پشتون که از نزدیکان و اقارب مجرمان اند، قرار دارند و احتمال این که آن‌ها را به گونه‌ مخفی از پنجشیر خارج کرده شده باشند، نیز وجود دارد.

مولوی امین‌الحق که از افراد نزدیک خلیل حقانی و سراج الدین حقانی است، در تسلیم دادن پنجشیر به طالبان، نقش عمده داشت. او در روز ها و شب های که طالبان با شدت از سه – چهار استقامت حملات شان را بر پنجشیر شدت بخشیده بودند، در داخل پنجشیر برای شکست جبهه، بی‌روحیه ساختن نیروهای مقاومت و مردم خیلی تلاش کرده است که اینک به پاس همان خدماتش به طالبان، به حیث رییس شورای علمای پنجشیر تعیین گردیده است.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button