گزارش ها

ملا فاضل از ماموریت گرفتاری صلاح الدین ناکام برگشت

هارون مجیدی

منابع محلی خبرگزاری آریاپرس خبر می‌دهند که ملا فاضل، معاون وزارت دفاع گروه طالبان، که به هدف دستگیری صلاح الدین ایوبی، فرمانده قدرتمند ازبیک تبار، به فاریاب اعزام شده بود از این ماموریت ناکام به کابل برگشته است.بربنیاد اطلاعات منابع، ملا فاضل دو روز پیش برای دستگیری و خلع سلاح نیروهای صلاح‌الدین ایوبی، فرمانده اوزبیک‌تبار این گروه به فاریاب و جوزجان رفته بود.صبح امروز درگیری شدیدی میان طالبان گروه ملا فاضل و صلاح‌الدین ایوبی درگرفت که طی آن شماری از نیروهای ملا فاضل از سوی ایوبی دستگیر و زندانی شده‌اند.بر بنیاد اطلاعات منابع، پس از این اتفاق ملا فاضل از هراس این که از سوی صلاح‌الدین ایوبی دستگیر نشود، شتابان خودش را به کابل رسانده است.
صبح امروز منابع از شلیک‌های پراکنده در شهر میمنه به خبرگزاری آریاپرس خبر دادند. در خبر گفته شده بود که ساعتی پیش افراد قاری صلاح‌الدین ایوبی، فرمانده ارشد اوزبیک‌تبار طالبان، در ساحه‌ی کمربند هراتی شهر میمنه شماری از طالبان پشتون‌تبار را لت‌وکوب و خلع سلاح کرده است. این وضع طالبان اوزبیک‌تبار و پشتون‌تبار را به حالت آماده باش قرار داده است.
این مورد نشان می‌دهد که شکاف‌های قومی و اختلافات درون گروهی طالبان بیشتر از پیش شده است. دیروز نیز درگیری شدیدی میان گروه طالبان در شهر تالقان تخار اتفاق افتاد. این درگیری پس از آن آغاز شد که گروه طالبان به طالبی که پشتون‌تبار نیست، اجازه‌ی اقامه‌ی نماز و سخنرانی در یک مراسم دستاربندی را ندادند.
گفتنی ست که در روزهای پسین بخش‌هایی از ولایات شمال به‌ویژه تخار، المار و بلخاب گواه درگیری‌های شدیدی میان‌گروهی طالبان بوده است. آگاهان این درگیری‌ها را هم ریشه می‌پندارند و به این باور اند که شمال در آرامش پیش از طوفان به سر می‌برد

نوشته های هم‌سان

Back to top button