اخبار داخلی

فتح شهرستان/والسوالی دره- پنجشیر

خبر فوری
به دنبال درگیری های شدید نیرو های مقاومت با طالبان، در شهرستان دره ولایت پنجشیر، خبر از تصرف این شهرستان توسط نیرو های مقاومت ملی می‌رسد.
طالبان که از شب گذشته در شهرستان دره و منطقه آبشار برای دستگیری تعدادی از مردم منطقه رفته بودند، امروز با مقاومت شدید مواجه شدند وقرار گزارش ها در پایان ناچار به عقب نشینی از سراسر شهرستان دره شده اند.
بقول منابع آریا پرس در محل، نیرو های مقاومت در ضد حمله‌یی گسترده توانسته اند دره های جانبی این شهرستان را از تصرف طالبان خارج و سپس مرکز ولسوالی را نیز به تصرف خود در آوردند. تا اکنون از هلاک شدن ۲۰ طالب تنها در دره عبدالله خیل، این شهرستان خبر داده می‌شود. طالبان برای جلوگیری از پخش این خبر، و در تلاش قطع رابطه نیرو های مقاومت و جلوگیری از هماهنگی میان این نیرو ها برق و آنتن های تیلفون ها را در محل قطع کرده‌اند و این امر بدست آوردن جزییات و تحولات جدید را اندک دشوار ساخته است . آریا پرس در تلاش است تا جزییات دقیق از رویداد های واقع شده در شهرستان دره را بدست آورده و منتشر سازد. قابل ذکر است که بر اساس یک گزارش تایید ناشده نیرو های مقاومت در منطقه پیشغور، ولایت پنجشیر، نیز بالای طالبان حمله کرده اند که اینک درگیری جریان دارد.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button