اخبار داخلی

کشته شدن فرمانده ارشد جبهه مقاومت ضد طالبان در اندراب

آریاپرس

به اساس گزارش منابع آریاپرس، شهرستان اندراب ولایت بغلان، شاهد درگیری ها شدید میان نیرو های مقاومت ضد طالبان و افراد گروه طالبان بوده است. منبع به آریاپرس گزارش میدهد که از عصر روز یک شنبه مورخ 4 جدی سال 1401 طالبان طی یک عملیات بزرگ نظامی به روستا های « خُج» ،« تغانک» و « باغ دره» اندراب حمله ور شده اند. بقول منبع طالبان از عصر روز یک شنبه تا نیمه های روز بعد چهار بار بالای مواضع نیرو های مقاومت مستقر در روستا های نامبرده حمله ور شده اند، اما هرچهار بار با مقاومت شدید مواجه شده و پس از کشته شدن 20 تن از افراد شان مجبور به عقب نشینی و ترک ساحه شده اند. به قول منبع که پس از مواجه شدن با مقاومت شدید و تحمل تلفات، طالبان به اعزام نیرو های تازه نفس از راه هوا اقدام نموده و حمله پنجم را با برخورداری از آتش حمایه توپخانه و بمباران هوایی راه اندازی نمودند.

منبع مدعی است که نیرو های مقاومت در جریان دفع اولین حملات طالبان، تنها یکتن تلفات داشتند، پس از مواجه شدن با تهاجم گسترده طالبان برای پنجمین بار،مواضع شان را ترک کرده و بسوی ارتفاعات عقب نشینی نمودند. گفته می شود که در جریان این نبرد ها یکتن از فرماندهان مقاومت ضد طالبان بنام خیرمحمد خیرخواه، به شهادت رسیده است و عده یی از افراد تحت امر او تا هنوز ناپدید می‌باشند.

گزارش حاکیست که طالبان پیکر فرمانده خیرمحمد خیرخواه را در مرکز شهر « پل حصار» اندراب، در ملا عام قرار داده

اند.

فرمانده خیرمحمدخیرخواه ارشدترین فرمانده جبهه مقاومت در شهرستان اندراب بود که شهادت او بی‌تردید ضایعه بزرگی برای نیرو های جبهه مقاومت در اندراب خواهد بود.

آریاپرس در صدد تکمیل این خبر و دریافت جزییات بیشتر از نبرد های دو روز اخیر اندراب است.

نوشته های هم‌سان

Back to top button