اخبار داخلی

رد شایعه‌ای ملاقات احمدمسعود با نماینده‌گان طالبان در مسکو

آریاپرس

اخیراً گزارش های در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی به نشر رسیده است مبنی بر این که محترم احمدمسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، طی سفری که به مسکو داشته اند، با نماینده‌گان طالبان، دیدار کرده است. رسانه ها از ملاقات احمدمسعود با مطلق بن ماجد القحطانی نمایندۀ ویژۀ قطر برای افغانستان و تعدادی از دیپلمات های منطقه در طی یک ماه گذشته نیز خبر داده اند.

منابع نزدیک به احمدمسعود، اما به آریاپرس می‌گویند با این که روزانه به طور منظم صحبت ها و ملاقات های میان احمدمسعود و نماینده‌گان، دیپلمات ها و سیاست‌مداران افغانستانی و کشور های که علاقمند یا ذیدخل در مسئلۀ افغانستان اند، برای دریافت راه حل های بحران افغانستان صورت می‌گیرد، اما گزارش‌های نشر شده در رابطه به ملاقات رهبر جبهه مقاومت با نماینده‌گان طالبان در مسکو و نمایندۀ ویژۀ قطر برای افغانستان واقعیت ندارند.

این منابع می‌افزایند که جبهه مقاومت و به ویژه رهبری آن همیشه بر حل مسالمت آمیز بحران افغانستان تاکید کرده است، روی همین ملحوظ هیچ‌گاه درب مذاکره و گفتگو با طالبان و یا کشور های حامی آنها را مسدود نکرده و آمادۀ گفتگو با آنها بوده است، که هرگاه چنین گفتگوهای اتفاق بیفتد، بدون تردید مردم افغانستان در جریان قرار خواهند گرفت.

نوشته های هم‌سان

Back to top button