گزارش هاویژه بانوان

الهه دلاورزی محاکمه می‌شود

آریاپرس

الهه دلاورزی بانوی که از شکنجه و رفتار غیرانسانی قاری سعید خوستی سخنگوی پیشین وزارت داخله طالبان سخن گفته بود امروز شام دستگیر شده و طبق توییتی که محکمه استیناف کابل نوشته است بزودی به دلیل بدنام کردن یک عضو گروه طالبان و تهمت بستن به او طبق شرعیت طالبانی مجازات خواهد شد. این نهاد در ادامه توییت خود اخطار داده است که هیچ کس حق ندارد اعضای گروه طالبان را بدنام کند.

این خبر در حالی به دست نشر رسید که تعداد زیادی از فعالان حقوق زن، خبرنگاران، کنش‌گران اجتماعی و فعالان رسانه های اجتماعی خواستار رهایی او از بند سعید خوستی شده و برایش دادخواهی انجام داده بودند.

الهه دلاورزی دو روز پیش ویدیویی از خود به خبرنگاران فرستاده و در این ویدیو از شکنجه شدن توسط قاری سعید و تجاوز جنسی خبر داده بود. این بانوی جوان همچنان هشدار داده بود که بعد از نشر این ویدیو شاید او به قتل برسد.

در همین حالا قاری سعید خوستی که اکنون رییس یکی از مراکز تربیت انتحاری های شبکه حقانی است در توییتی نوشته است  که شش ماه پیش با الهه به خواست خود او نکاح کرده بود اما به دلیل بی حرمتی به عقاید اسلامی از این نکاح پیشمان بوده و از زجر و شکنجه منکر شده بود. اما ویدیو ها و تصاویر خانم الهه به وضاحت زخم ها و نشانه های شکنجه بدنی را نشان می‌دهد.

اکنون سوال این است که محکمه طالبانی درباره بانو دلاورزی چی حکمی صادر خواهد کرد؟

نوشته های هم‌سان

Back to top button