اخبار داخلی

افراد طالبان یک تن را در ولایت پروان به قتل رساندند

آریاپرس

منابع آریاپرس از ولایت پروان گزارش می‌دهند که طالبان چهارشنبه شب (31 حمل) وارد خانه یکی از اهالی ولسوالی گلبهار گردیده، یاسر پسر جوان آن خانواده را پس از ضرب و شتم شدید، پیش چشم خانواده اش تیرباران کردند.

یکی از شاهدان عینی که نمی‌خواهد نامی از وی برده شود به آریا پرس گفت که چهارشنبه شب گذشته، حدود 25 طالب مسلح وارد خانه یکی از اهالی شده و به تلاشی پرداختند. او میگوید طالبان از آنها خواستند تا برای شان  سلاح بدهند، وقتی یاسر پسر جوان این خانواده برای طالبان گفت که سلاح در خانه ندارند، طالبان او را لت و کوب کرده از خانه بیرون کردند و پس از آن به غارت منزل یاسر پرداخته، هر چه از زیورات، پول، تلفون و اموال قیمتی به چشم شان رسید، با خود بردند.

 منبع می افزاید که طالبان حین ترک خانه، یاسر را پیش چشم خانواده‌اش تیرباران کرده و از ساحه رفتند. گفته میشود یاسر صنف دوم دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه پروان بوده است. طالبان در نزدیک به 10 ماه تسلط شان بر افغانستان تا حالا، صدها تن را بدون کدام جرم با بهانه های مختلف به شکل پنهانی و آشکار به قتل رسانده اند. چندی پیش کشورهای جهان و سازمان های حقوق بشری نیز نگرانی شان را از بابت این جنایات طالبان ابراز کردند.

نوشته های هم‌سان

Back to top button