اخبار داخلی

گزارش نبرد های 24 ساعت گذشته

آریاپرس

گزارش ها از شمال‌شرق افغانستان حاکی از این است که نبرد های گسترده از پنجشیر تا شهرستان های ولایت های بغلان، تخار و بدخشان در طی 24 ساعت گذشته به وقوع پیوسته است که گفته می‌شود این نبرد ها هم برای طالبان و هم برای جبهه مقاومت ملی تلفات انسانی در پی داشته است.

پنجشیر

براساس گزارش ها از پنجشیر طالبان حملات شدید خود را بر سنگر های نیرو های مقاومت در مناطق مختلف این ولایت از 24 ساعت قبل آغاز کردند که در نتیجه ده ها تن از افراد آنها کشته یا زخمی شده اند. منابع آریاپرس حداقل از کشته شدن 28 تن طالب در طی این نبرد ها خبر می‌دهند. هم‌چنان گفته می‌شود که سه تن از نیرو های مقاومت نیز در این نبرد ها شهید گردیده اند.

شاهدان عینی گزارش داده اند که ظرفیت شفاخانۀ ایمرجنسی پنجشیر برای پذیرش زخمی ها پر شده است و ملافاضل معاون وزیر دفاع طالبان که همین اکنون در پنجشیر به سر می‌برد، دستور داده است تا زخمی ها به کابل انتقال یابند.

بغلان

از شهرستان نهرین ولایت بغلان گزارش می‌رسد که درگیری شدید 3 ساعته میان نیرو های مقاومت و طالبان در روستای دوآبی نهرین اتفاق افتاده است که در اثر آن 10 تن از طالبان کشته شده و 3 تن شان زخم برداشته اند. گفته می‌شود در این درگیری فرمانده امام‌الدین از فرماندهان جبهه مقاومت در نهرین و یک تن از افرادش نیز شهید گردیده اند. در این نبرد 6 میل ماشیندار و مقداری مهمات به دست نیرو های  مقاومت افتیده است.

بدخشان

از ولایت بدخشان گزارش می‌رسد که در یک کمین هدفمند نیرو های جبهه مقاومت ملی ساعت 9 بجه شب گذشته (31 اسد) در منطقه میرکان، شهرستان تگاب این ولایت 2 تن از طالبان به هلاکت رسیده و دو میل اسلحۀ آنها توسط نیرو های مربوط به جبهه مقاومت غنیمت گرفته شده است.

شدت نبرد ها در طی 24 ساعت گذشته نشان می‌دهم که طالبان مصمم اند تا ضربات فیصله کن بر نیرو های جبهه مقاومت وارد آورند، اما از جانب دیگر ایستادگی و مقاومت نیرو های جبهه مقاومت نشان‌دهندۀ پایداری آنها در جنگ برعلیه طالبان است که هزینه های انسانی و لوژستیکی جنگ را برای طالبان خیلی بالا برده است.  

نوشته های هم‌سان

Back to top button