گزارش ها

فرار نماینده طالبان از نماز جمعه در تهران

آریاپرس

منابع از تهران گزارش می‌دهند که امروز هنگام ادای نماز جمعه در نمازگاهی که در نزدیکی سفارت افغاستان در تهران قرار دارد و معمولاً برای ادای نماز جمعه توسط مهاجرین افغانستانی استفاده می‌شود، سرپرست سفارت افغانستان که اخیراً از جانب طالبان مقرر شده است، به دلیل اعتراض مردم فرار کرد.

براساس اظهارات شاهدان عینی مردم زمانی دست به اعتراض زدند که محمدافضل حقانی، سرپرست سفارت افغانستان در تهران، خواست تا برای مردم تبلیغ کند و خطبه بخواند.

موسا یک تن از شاهدان عینی در تماسی به آریاپرس گفت که همین که محمدافضل حقانی بالای منبر رفت، نخست مردی از میان نماز گزاران ایستاد شد و خطاب به افضل حقانی گفت که شما حکومت مشروع و قانونی نیستید، از ظلم شما مردم به ایران و کشورهای دیگر فراری شده اند و آنچه را شما به نام اسلام بر مردم تحمیل می‌کنید، اسلام نیست. دقایقی نگذشت که نمازگزاران به مرد معترض پیوستند و اعتراض تمام فضای محل را فراگرفت.

مسئولین نمازگاه وقتی وضعیت را چنین دیدند، به سرعت امامی را پیش کردند و اقامه نماز را آغاز نمودند. براساس اظهارات موسا هنگامی که مردم مشغول ادای نماز سنت بودند، محمدافضل حقانی از راه دیوار از محل فرار کرد. پس از ختم نماز مردم در برابر نمازگاه تجمع کرده شعارهای مرگ بر طالبان و زنده باد جبهه مقاومت ملی را سر دادند که ساعت‌ها ادامه پیدا کرد.

دولت ایران حدود کمتر از یک‌ماه قبل سفارت افغانستان در تهران را علی‌الرغم این که هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته است، به گروه طالبان تسلیم کرد که سبب اعتراض‌های وسیع در میان دیپلماتان افغانستان در خارج، جبهه مقاومت ملی و مهاجرین افغانستانی مقیم ایران گردید.

ویدیوی حادثه که در شبکه های اجتماعی به نشر رسیده است.

نوشته های هم‌سان

Back to top button