گزارش ها

جان بولتن: آمریکا باید از جبهه مقاومت حمایت کند

آریاپرس

حمایت کانگرس آمریکا از جبهه مقاومت افغانستان؛ جان بولتن میگوید که جبهه مقاومت در کانگرس از حمایت قابل ملاحظه ای برخوردار است.

جان بولتن مشاور امنیت ملی کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری دونالدترامپ در گفتگوی با تلویزیون صدای آمریکا، پیش رفت‌های جبهه مقاومت را در چند روز اخیر امیدوارکننده خوانده، گفت: “طبق گزارش‌هایی که من دیدم، در دره پنجشیر و جاهای دیگر در شمال افغانستان مناطقی وجود دارند که در اختیار مقاومت است. او هم‌چنان گفت که هرچند شرایط شکننده است، اما جنگ های اخیر جبهه مقاومت با طالبان نشانه‌های دلگرم کننده بوده میتواند که امیدوارم این آغاز کار باشد”. بولتن در بخش دیگر سخنان خود گفت: این مهم است که نیروهای مخالف طالبان در افغانستان اراضی در اختیار خود داشته باشند که از ادارۀ طالبان خارج باشد.  

آقای بولتن تاکید کرد که تنها تلاش برای تاثیرگذاری از خارج از کشور کافی نیست. او گفت که از منظر آمریکا ما میتوانیم به مقاومت در هنگام ورود به کشور برای تامین منافع مالی، ارتباطات و موارد دیگر کمک کنیم.

آقای بولتون در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند که دولت امریکا از جبهه مقاومت حمایت کند، گفت که به نظر او دولت امریکا باید از جبهه مقاومت حمایت کند. او هم‌چنان اضافه کرد که خروج نیرو های امریکایی از افغانستان یک اشتباه استراتیژیک برای امریکا و یک فاجعه بزرگ به مردم افغانستان بود که مایه شرم‌ساری امریکاست.

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید گفت که در کانگرس آمریکا حمایت قوی برای کمک به جبهه مقاومت وجود دارد که شاید بتوان کاری در آنجا انجام داد و این چیزی است که باید به آن توجه کنیم.

جان بولتن هم‌چنان خاطر نشان کرد که برای طرفداران جبهه مقاومت در کانگرس این مهم است که ببینند، پیشرفتی وجود دارد و حمایت شان به هدر نمی‌رود.

او هم‌چنان به بازتاب اطلاعات از پیشرفت‌های جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت که ما نیاز داریم تا اطلاعات دقیق از پیشرفت‌های جبهه به دست آوریم. بوتلن در پاسخ به اظهارات ذبیح الله مجاهد که گفته بود مقاومت وجود ندارد، گفت که انتظار میرفت طالبان بخاطر تبلیغات شان چنین موقف‌گیری‌هایی داشته باشند و من فکر می‌کنم هرچیزی که آنان (بگویند) باید با شک و تردید به آن نگریست.

نوشته های هم‌سان

Back to top button