گزارش ها

89کشته و 26 زخمی در حملات نیروی های مقاومت به طالبان در پنجشیر

آریاپرس

حملات تهاجمی جبهه مقاومت در پنجشیر؛ جبهه مقاومت ملی: در حملات دیروز، ٨۹ طالب کشته و ۲۶ تن دیگر آن‌ها زخمی شدند
جبهه مقاومت ملی در خبرنامه‌ای که امروز سه شنبه(۲۵ اسد/مردادد) منتشر کرده می‌گوید در
نتیجه عملیات مشترک قرارگاه‌های جبهه مقاومت ملی در چندین منطقه از ولسوالی‌های ولایت پنجشیر ٨٩ طالب هلاک شده و ٢٦ تن از اعضای دیگر این گروه زخم برداشتند.
در خبرنامه آمده است که در نتیجه عملیات مشترک قرارگاه‌های شتل، روی‌دره، زمانکور و عنابه، ٧ طالب در دره مرغی شهرستان شتل کشته شدند.
خبرنامه می‌افزاید، در جریان عملیات مشترک قرارگاه فراج و نیروهای کماندوی مقاومت ملی، ۶ طالب در فراج کشته شده و ۲ تن دیگرشان زخم برداشتند. بر بنیاد این خبرنامه در یک عملیات دیگر در قرارگاه آبدره، ۴ طالب کشته و ۵ عضو دیگر این گروه زخمی شدند. همچنان در نتیجه‌ عملیات قرارگاه حصارک، ۱۳ طالب به هلاکت رسیده و ۷ تن دیگرشان زخمی شدند.

در خبرنامه جبهه مقاومت ملی گفته شده است که در
حمله‌ مشترک قرارگاه تلخه و منجهور نیز بر دشمن، منجر به هلاکت ۷ طالب گردید و عملیات قرارگاه عبدالله‌خیل شهرستان دره نیز ۱۶ کشته برجا گذاشت و بعضی مناطق از دست طالبان آزاد گردید.
در خبرنامه آمده است که در جریان عملیات مشترک کماندوهای دره و قرارگاه شابه، ۱۸ طالب کشته و ۵ تن این ملیشه‌ها زخمی شدند. عملیات قرارگاه پیشغور و کماندوهای شهرستان حصه‌ اول نیز منجر به کشته‌شدن ۱۲ طالب گردید؛ در این عملیات دو رنجر نیروهای طالبان کاملاً منهدم و ۴ تن از آنان زخمی شدند.
هم‌چنان گفته شده است که در عملیات مشترک کماندوهای پریان و قرارگاه کوه سور ولایت پنجشیر هم ۵ طالب کشته و ٣ تن دیگرشان زخمی ‌شدند و ٣ موتر نظامی دشمنان مردم افغانستان با یک تانک ضربتی آنان در نتیجه سرازیرشدن سیلاب‌ها به دریا سقوط کرد.
خبرنامه می‌افزاید که در نتیجه عملیات نیروهای دلیر جبهه مقاومت ملی در دره آرزوی ولسوالی عنابه، ۴۰ تن از جنگ‌جویان طالبان اسیر و پنج دیگر این نیروها کشته شدند.
این درگیری‌ها در پنجشیر در حالی صورت می‌گیرد که طالبان دیروز را که مصادف به سقوط نظام قبلی است، روز پیروزی و رخصتی اعلان کرده، جشن‌ گرفته اند.

نوشته های هم‌سان

Back to top button