گزارش ها

احمد منیر در اثر شکنجه طالبان در گذشت

آریا پرس

گسترش قلمرو مقاومت و شدت گرفتن نبرد در برابر گروه طالبان، به ویژه در ولایت پنجشیر، شمالی ، اندراب ، نهرین، تخار، و آغاز مقاومت مسلحانه در بلخاب و دره صوف ولایت سمنگان ، طالبان را در تنگنا قرار داده است.

طالبان، در تلاش کنترل اوضاع و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر قلمرو مقاومت به سوی ولایات شمال و شمال شرق و حوزه ولایات مرکزی،به میزان خشونت در برابر شهروندان غیر نظامی افزوده و بگونه وسیع به گرفتاری و شکنجه مردمانی که ناگزیر از زیستن در مناطق جنگی هستند، می پردازد. 

در دو سه روز گذشته چندین مورد گزارش از  گرفتاری ، شکنجه و قتل تعداد قابل ملاحظه ی از اهالی تخار، اندراب، پنجشیر و شمالی به رسانه ها از جمله به آریا پرس رسیده است که نشان میدهد طالبان با بی پروایی و بی رحمی شهروندان غیر نظامی را شکنجه می کنند و به قتل میرسانند. 

آریا پرس در دو روز گذشته کشته شدن دو تن جوان که گفته میشود به چوپانی مشغول بودند، را در نهرین؛ 

چهار تن جوانان که از ایران رد مرز شده و در راه بسوی خانه توسط افراد طالبان -گروه فصیح الدین- در کشم بدخشان تیر باران شدند؛ 

سه تن از باشندگان شهرستان اندراب را دریافت و نشر کرده است.  

یعنی در جریان کمتر از سه روز گذشته تنها در محور بدخشان، بغلان و پنجشیر، 9 تن از شهروندان کشور، بدست افراد طالبان کشته شده اند. 

گزارش های امروز از پنجشیر، نشان میدهد که طالبان پس از مواجه شدن با شکست در محور « چمالورده » از توابع شهرستان رخه، به روستای «خنج » در ولایت پنجشیر، هجوم برده و به جستجوی خانه به خانه اقدام نموده و سپس عده زیادی از مردم منطقه را که اکثرا جوانان و نوجوانان میباشند،به بند کشیده و با خود برده اند.  

بر مبنی خبری که تازه به آریا پرس رسیده است، طالبان امروز یک تن از ساکنان روستای «ملسپه» مربوط شهرستان «بازارک» بنام « احمد منیر » را که شغل او دامداری و چوپانی بوده است دستگیر نموده و سپس مورد شکنجه قرار داده اند، طوریکه احمد منیر، در اثر شکنجه طالبان، جان باخته است. 

بستگان احمد منیر میگویند، عثمان امینی،برادر احمد منیر، در دهه هفتاد ، زمانی که پنجشیر، در محاصره طالبان قرار داشت، در اثر اصابت بم فرو ریخته شده از هواپیمای طالبان، کشته شده است.

احمد منیر، از راه دامداری و چوپانی خانواده خود و برادرش را تامین میکرد.

گفته میشود که احمد منیر، نزد فرمانده امنیه طالبان برای پنجشیر، مراجعه کرده بود تا از او مجوز رفتن به « آغیل» و سر زدن به همکارش را بگیرد. اما طالبان او را به بند کشیده و برای دو شب و دو روز دوامدار تحت شکنجه قرار داده اند، تا اینکه احمد منیر، در اثر شدت جراحات ناشی از شکنجه شدید،جان باخته است. 

به باور آگاهان افزایش میزان خشونت در رفتار طالبان و شکنجه و قتل شهروندان غیر نظامی از سوی آنها نمایانگر این حقیت است که آنها به مرز استیصال رسیده اند وتوانایی کنترل اوضاع را ندارند، از اینرو سعی می کنند با شکنجه و قتل شهروندان بیگناه وانمود کنند که بر اوضاع مسلط اند و جلو گسترش مقاومت را گرفته اند. 

به بند کشیدن، شکنجه و. قتل شهروندان بیگناه از مواردیست که در ذیل فقره جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی قرار میگیرد که طلبان از گذشته تا حال به ارتکاب این جنایات متهم شده اند.   

نوشته های هم‌سان

Back to top button