گزارش ها

روز خونین غرب کابل

آریاپرس

براساس گزارش رسانه ها از کابل، سه انفجار نیرومند در غرب کابل که منطقۀ عمدتاً هزاره نشین پایتخت است، باعث شهادت حدود 30 تن از هم‌وطنان ما و زخمی شدن عده‌ای دیگر گردیده است. دانشجویان لیسه عبدالرحیم شهید بیشترین تعداد شهدا را در این سه انفجار دارند. گفته می‌شود یکی از این انفجار ها زمانی رخ داد که شاگردان لیسه عبدالرحیم شهید تازه رخصت گردیده بودند.

این حادثه که یک بار دیگر ناتوانی طالبان را در امر تأمین امنیت در کشور نشان می‌دهد، واکنش های گستردۀ ملی و بین المللی را در پی داشته است.

جبهه مقاومت ملی، عمده‌ترین نیروی مخالف طالبان طی اعلامیه‌ی این حادثه را محکوم کرده و طالبان را مسئول مستقیم این حادثه می‌داند. جبهه مقاومت در این اعلامیه هم‌چنان از جامعه جهانی می‌خواهد که در برابر چنین حوادثی نظاره‌گر و بی‌تفاوت نماند.

سرمنشی سازمان ملل متحد، ریچارد بنت گزارش‌گر ویژۀ حقوق بشر برای افغانستان، ندپرایس سخن‌گوی وزارت خارجۀ امریکا، حامدکرزی رییس جمهور پیشین، داکتر عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای عالی مصالحه و برخی از شخصیت های سیاسی و مذهبی افغانستان با نشر اعلامیه هایی این حادثه را محکوم کرده اند.

با این حال اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور فراری افغانستان در رابطه به این حادثه پیامی منتشر نکرده است.

طالبان گفته اند که عاملین این قضیه را دستگیر کرده، مجازات خواهند کرد. اما با توجه به عمل‌کرد این گروه در طی سال های گذشته که هزاره ها و شیعیان یکی از اهداف همیشگی آنها برای انجام حملات انتحاری بود، بعید به نظر می‌رسد که آنها در رابطه به دستگیری و مجازات عاملان این حادثه جدی عمل کنند.

نوشته های هم‌سان

Back to top button