اخبار داخلی

ده رزمنده در برابر شش‌صد طالب

آریاپرس

درحالی‌که از آغاز نبردها در مناطقی از شمالی، پنج‌شیر و اندراب حدود یک هفته میگذرد، هنوز از فروکش‌کردن جنگ در این ولایات نه‌تنها خبری نیست بلکه ظلم و بدرفتاری طالبان با مردم غیر نظامی، محکمه‌ی صحرایی و به اسارت گرفتن مردمان بی‌گناه از سوی افراد این گروه افزایش چشمگیر یافته  و سبب شعله‌ورشدن بیش‌تر آتش جنگ‌ها شده است.

رهبری طالبان تقریبا در یک هفته‌ی گذشته وقوع جنگ در پنج‌شیر، اندراب، تخار و اطراف کابل را رد کرده، تلاش نمودند با پیش‌گرفتن سیاست “انکار و تزویر” و اعمال سانسور، فضا را مدیریت نمایند. سخنگویان و رهبری طالبان کوشیدند با  جلوگیری از اعلام تعداد تلفات وارده روحیه جنگی افراد شان را حفظ کنند.

اما کارزار گسترده‌ی اعزام نیروی  تازه نفس و وسایط سنگین زرهی به پنج‌شیر،دیده شدن چرخبال ها در آسمان ولایت  پنجشیر و اندراب، جمع‌آوری جنگ‌جویان داوطلب از مناطق قبایلی دو سوی سرحد، که کاروان‌های نخستین حامل آن‌ها وارد کابل و مناطق جنگی شده‌اند، نشان می‌دهد که از ناحیه‌ی عملیات نیروهای مقاومت آسیب‌های جدی به طالبان وارد شده است.

  بر اساس اخباری که از اندراب می‌رسد، طالبان با وجود اعزام تعداد قابل ملاحظه‌ی نیرو و ادوات نطامی به آنجا موفق به پایان‌دادن به جنگ و سرکوب مقاومت در برابر خویش نشده‌اند.

 بنابه گزارش‌ها  شب گذشته یک واحد شش‌صد نفری طالبان مربوط به “قطعه بدری” که آن‌ها را “تکاوران طالبان” هم خطاب می‌کنند، با برخورداری از آتش حمایه‌ی توپ‌خانه و پشتی‌بانی هوایی به هدف دست‌گیری فرمانده‌ی یک گروه از نیروهای مقاومت مستقر در منطقه “کشن‌آباد” اندراب حمله برده اما پس از دادن تلفات بسیار با دست خالی برگشته‌اند.

گزارش های که به دست‌رس آریا پرس قرار گرفته از خبر شهادت تورن اسد الله اندرابی و هفت تن از همراهان او در جریان این رویارویی هفت ساعته میدهد.

گفته میشود که طالبان در جریان نبرد  برای دستگیری  تورن اسد الله اندرابی   ۲۵ تن کشته و ۱۵ تن زخمی دارند.

قابل یادآوری است‌که شدت گرفتن و سراسری شدن نبردهای ضد طالبان بیان‌گر این حقیقت است‌که طالبان خلاف ادعا قادر به تامین امنیت و پایان‌ بخشیدن به جنگ نشده‌اند بلکه با تحمیل جنگ بر مردم از راه قهر و خشونت و اعمال ظلم آغازگر فصل خونین دیگری از تباهی و جنگ در افغانستان شده‌اند

اسناد جسد طالبان در خط نبرد

نوشته های هم‌سان

۲ نظریات

  1. سلام
    ضمن تشکر از همکاران آریانیوز، انتظار من این بود که کشته‌های جبهه مقاومت “شهید” و تلفات دشمن حمارتی، را “هلاکت” بنامید.
    متشکرم

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button