اخبار داخلی

احمدمسعود در همایش بین المللی کپنهاک: طالبان از طریق کشتار هدفمند، پاکسازی قومی و کشتار قومی می‌خواهند تنوع قومی کشور ما را از بین برده، ایدیالوژی افراطی خود را بر مردم تحمیل کنند

آریاپرس

احمدمسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی به تاریخ 15 ماه می 2023 از طریق ویدیو کنفرانس در «همایش بین المللی کپنهاگ برای دموکراسی» سخنرانی نمود.

رهبر جبهه مقاومت در سخنرانی خویش اظهار داشت که طالبان در افغانستان اپارتاید جنسیتی و قومی را حاکم کرده اند. احمدمسعود در آغاز سخنان خویش گفت: کشور ما ساختار اجتماعی منحصر به فرد دارد که در آن هیچ گروه قومی اکثریت را تشکیل نمی‌دهد. طالبان [اما] از طریق کشتار هدفمند، پاکسازی قومی و کشتار قومی می‌خواهند توع قومی کشور ما را از بین برده و ایدیالوژی افراطی خود را بر مردم کشور ما تحمیل کنند.

او هم‌چنان در سخنان خویش از وضعیت اسفناک بانوان افغانستان یاد کرد و برای شرکت کننده‌گان همایش خاطر نشان ساخت که جبهه مقاومت ملی تنها جریان سیاسی است که برای تحقق دموکراسی و حقوق بشر در افغانستان مبارزه می‌کند.

رهبر جبهه مقاومت در پیوند به رابطه‌ی طالبان با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی گفت که افغانستان همین اکنون لانه امن برای 21 گروه تروریستی بین المللی گردیده است. او اظهار داشت که هیچ تفاوتی میان طالبان و داعش وجود ندارد؛ هر دو گروه از روش‌ها و تاکتیک‌های هم‌سان برای دست یابی به اهدف شان استفاده می‌کنند، هر دو گروه یکسان مستبد و ظالم هستند و روش حکومت‌داری هر دو شبیه به هم است.

احمدمسعود در این سخنرانی خود در حضور جمعی از مسئولین بلند پایه‌ی پیشین ناتو به شمول اندری راسموسن، دبیرکل پیشین این سازمان، به صراحت گفت که طالبان گروه‌های تروریستی به شمول داعش را در افغانستان با سلاح و تجهیزات نظامی بازمانده از نیروهای ناتو، تقویت و تجهیز می‌کنند.

او در این سخنرانی خود یک‌بار دیگر بر  ایجاد نظام سیاسی غیر متمرکز در افغانستان تاکید کرد.

همایش بین المللی کپنهاگ به تاریخ های 15 و 16 ماه می 2023 در شهر کپنهاگ، پایتخت کشور شاهی دنمارک از جانب «بنیاد اتحاد دموکراسی‌ها» برگزار گردیده بود. در این همایش علاوه بر رهبر جبهه مقاومت ملی، ولادیمیرزلنسکی، رییس جمهور اوکراین، نانسی پلوسی، رییس سابق مجلس نماینده‌گان امریکا، لیزتراس، نخست وزیر سابق انگلستان، مسیح‌علی‌نژاد، فعال حقوق زن ایرانی و تعداد دیگری از رهبران سیاسی و فعالین حقوق بشر سخنرانی کردند.

نوشته های هم‌سان

Back to top button