گزارش ها

تحرکات نظامی طالبان در اندراب

آریاپرس

آریاپرس به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد رهبری نظامی طالبان برای ولایت بغلان از رهبری وزارت دفاع این گروه خواسته است تا نیروهای طالبان را در شهرستان اندراب که سال گذشته شاهد درگیری های خونینی بود که در اثر آن‌ها صدها تن از نیروهای طالبان کشته یا زخمی شدند، دو برابر ساخته و هم‌چنان اعاشه و اکمالات شان را مستقیم از مرکز انجام بدهند چون امکانات ولایت بغلان برای اعاشه‌ و تجهیز هزاران نیروی نظامی طالبان در اندراب کافی نیست.

در همین حال منابع محلی از شهرستان اندراب گزارش می‌دهند که در این اواخر سر و صدا های در میان نیروهای طالبان در اندراب است که گویا نیروهای تازه نفس جایگزین افراد فعلی طالبان در اندراب می‌شوند.

گفته می‌شود تعداد نیروهای ثابت طالبان در سال گذشته در اندراب حدود دوهزار تن بود که گاهی به دلیل شدت جنگ‌ها این تعداد تا حدود چهارهزار هم افزایش می‌یافت.

در حالی که برف‌ها در قله‌های سر به فلک کشیده‌ی هندوکش در حال ذوب شدن اند و هوا گرم می‌شود، انتظار می‌رود که جبهه مقاومت ملی دور جدیدی از نبردهای خویش را در برابر گروه طالبان به زودی آغاز کند. طالبان با درک این موضوع در صدد اند تا با تجمع بیشتر نیرو در مناطقی که حوزه فعالیت‌های جبهه مقاومت محسوب می‌شوند، جلو تحرکات نظامی این جبهه را بگیرند.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button