اخبار داخلی

تازه‌ترین اخبار نظامی

آریاپرس

گزارش ها حاکی از آن اند که میان عتیق الله صدیقی آمر امنیت طالبان در ولایت پنجشیر و احمدزبیر قوماندان یکی از ایست های بازرسی طالبان در آن ولایت پس از مشاجرۀ لفظی، درگیری مسلحانه رخ داده است که در طی آن دو تن از طالبان کشته و سه تن دیگر به شمول عتیق الله صدیقی زخم برداشته اند.

سهیل مشهور به زمری که در نبرد با طالبان در شهر مزارشریف شهید گردید.

در یک خبر دیگر منابع نزدیک به نیرو های جبهه آزاده‌گان گزارش می‌دهند که نیرو های این جبهه طی یک عملیات هدفمند، قاری نصرت الله فرمانده قرارگاه قطعه بدری طالبان را در ولایت پروان به قتل رسانده اند. از قاری نصرت الله منحیث یکی از مخوف‌ترین فرماندهان قطعه بدری طالبان نام برده می‌شد که همیشه باشنده‌گان ولایات پروان، کاپیسا و پنجشیر را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

از شهر مزار شریف گزارش می‌رسد که سهیل مشهور به زمری که گفته می‌شود خواهر‌زادۀ عطامحمد نور، والی سابق بلخ، بود، طی برخورد مسلحانه با طالبان کشته شده است. منابع آریاپرس از مزارشریف گزارش می‌دهند زمانی که طالبان می‌خواستند منزل آقای سهیل را تلاشی کنند، سهیل مانع این کار طالبان می‌گردد که در نتیجه برخورد مسلحانه آقای سهیل شهید می‌گردد و چند تن از طالبان نیز به قتل می‌رسند.

گزارش دیگری از شهر مزارشریف حاکی از آن است که انفجار نیرومندی در مسجد محلۀ سه‌دکان در شهر مزارشریف رخ داده است که طی آن گفته می‌شود حدود 30 تن از نمازگزاران شهید شده اند. این مسجد متعلق به شیعیان افغانستان است. در طی یک هفته این دومین حملۀ بزرگ بر مراکز آموزشی و مذهبی هزاره های افغانستان است که در طی آن ده ها نفر جان های خود را از دست داده اند. با این که داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است، اما بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و فعالین سیاسی بدین باور اند که این حملات کار گروه تروریستی طالبان است که دشمنی طولانی با شیعیان دارند.

آگاهان بدین باور اند این اتفاقات که همه در طی مدت کمتر از 48 ساعت گذشته اتفاق افتاده اند، به خوبی نشان‌دهندۀ فروپاشی نظام طالبان است. در حالی که حملات نیرو های مخالف طالبان همه روزه بیشتر می‌شوند، اختلافات درونی آنها نیز شدت گرفته است که این هر دو به زوال حاکمیت طالبان در افغانستان خواهد انجامید.

نوشته های هم‌سان

Back to top button