گزارش ها

ادامه درگیری های در پنجشیر

طالبان یک مسافر مجروح را تیرباران کردند

پس از فروکش کردن درگیری های دیروز که تا نیم شب به وقت محلی در شهرستان «شُتل» و ارتفاعات « عنابه» جریان داشت، گزارش های تازه حاکی از آنست که طالبان صبح امروز با حمله بر مواضع نیرو های مقاومت در شهرستان های دره و مناطق « شابه » و « آستانه » شهرستان بازارک،نبرد ها را از سر گرفتند. 

بر اساس گزارش منابع مطلع محلی،طالبان حوالی ساعت 5 صبح امروز جمعه 20 جوزا در یک تهاجم هماهنگ بلای مواضع کوهی نیرو های مقاومت در محور های دره، مرز، آستانه و شابه بار دیگر برای تصرف قرارگاه های نیروی های مقاومت تلاش بخرج داده اند. بقول منبع که حملات طالبان در این محور ها عقب زده شده و درنتیجه ضد حمله نیرو های مقاومت، طالبان متحمل تلفات سنگین نیز شده اند. 

منابع متفاوت ارقام متفاوتی از تلفات طالبان درجریان نبرد های امروز ارایه می کنند،که رقمی بین 60 تا صد تن را در بر میگیرد.تلاش آریا پرس ، برای بدست آوردن شمار دقیق تلفات طالبان تا این دم بجایی نرسیده است. 

یک گزارش دیگر از پنجشیر، خبر میدهد که مسوولان بیمارستان ایمرجنسی مستقر در این ولایت اعلام داشته اند،که این بیمارستان به دلیل نداشتن پرسنل، تختخواب،دارو و وسایل لازم توانایی مداوا و پذیرفتن مجروحان طالبان ومراجعین را ندارد. 

بیمارستان ایمرجنسی مستقر در پنجشیر،یکی از مجهز ترین بیمارستان ها درآن استان و استان های اطراف آن به شمار میرفت که با توجه به این هشدار مسوولان آن بیمارستان میتوان گفت تعداد تلفات طالبان در جریان درگیری های چند روز اخیر، بطور قابل ملاحظه بالا بوده است. 

همچنان گزارش می شود که در یک رویداد جداگانه طالبان حوالی ساعت 11 امروز 20 جوزا حبیب الله فرزند فیض الرحمن را که به منظور زخم بندی و مداوای جراحت پایش از ولایت کاپیسا به بیمارستان ایمرجنسی پنجشیر، رفته بود، در ایست بازرسی دالان سنگ متوقف ساخته و به ظن اینکه او از اعضای نیروی های مقاومت است، در همان محل تیرباران نموده اند. بستگان مسافر مجروح که توسط طالبان تیرباران شده میگویند، که او مدتی پیش در جریان درگیری ها در روستای محل زندگیش مورد اصابت گلوله سقوطی قرار گرفته و زخم برداشته بود و به پنجشیربرای مداوای زخم ناشی از آن گلوله رفته بود. اما طالبان زخم را بعنوان سند اشتراک او در نبرد علیه نیرو های خود تلقی کرده و او را تیرباران نموده اند. 

قابل تذکر است که سازمان دیده بان حقوق بشر، در آخرین گزارش این سازمان که امروز منتشر شده است ،طالبان را متهم به ارتکاب جنایت جنگی در پنجشیر،نموده است و ریچادر بنت، گزارشگر ویژه این سازمان برای افغانستان، نیز با تایید این گزارش افزوده است که یافته های او نیز نشان میدهد که طالبان در پنجشیرِ، مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button