اخبار داخلی

سقوط یک فروند چرخبال طالبان توسط نیرو های مقاومت در پنجشیر

آریاپرس

بر اساس گزارش منابع آریا پرس از پنجشیر، یک فروند چرخبال نظامی نوع می 17 مربوط طالبان، امروز پنجشنبه 26 جوزا در آسمان پنجشیر، آماج سلاح های دافع هوای نیرو های مقاومت قرار گرفته، واژگون گردید.

صبغت الله احمدی سخنگوی جبهه مقاومت ملی، در تویتی که خبر واژگو شدن این چرخبال را نشر کرده است، از اسارت چهارتن از خدمه پروازی این چرخبال نیز خبر می‌دهد. آقای احمدی نوشته است، اسیران در وضعیت خوب قرار دارند و با آنها طبق تعالیم اسلامی و انسانی رفتار می‌شود.

آگاهان نظامی بدین باور اند که سقوط این چرخبال می‌تواند تحول بزرگی در رابطه به تغییر موازنۀ جنگ به نفع جبهه مقاومت در پنجشیر باشد. سقوط این چرخبال به معنای دست یابی نیرو های جبهه مقاومت به سلاح های پیشرفته است که می‌تواند در تغییر موازنۀ جنگ به نفع جبهه مقاومت خیلی موثر باشد.

این رویداد میتواند به عنوان هشداری برای خلبان های که به طالبان پیوسته و اینک در خدمت آنها قرار دارند، به حساب رود. چرخبال های که از اردوی سابق در اختیار طالبان قرار گرفته اند، به صورت متواتر برای انتقال زخمی ها و اجساد کشته شده‌گان طالبان و همچنان جابجایی نیرو های آنها به ویژه در مناطق کوهی و اکمالات نیرو های شان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جبهه مقاومت ملی تا هنوز در مورد هویت خدمۀ این چرخبال اطلاعات نداده است.

نوشته های هم‌سان

Back to top button