اخبار داخلی

گزارش های تایید نا شده از کشته شدن خلیل الرحمن حقانی در حملۀ پهباد ها

آریاپرس

گزارش ها از کابل و شهرستان شنیدند ولایت هرات حاکی از آن است که پهباد های ناشناس اهدافی را در این دو محل مورد حمله قرار داده اند.

در طی روز های گذشته، گردش پهباد ها در آسمان کابل و برخی مناطق دیگر افغانستان شدت گرفته است. حداقل در یک مورد دیده می‌شود که طالبان با سلاح نیمه سنگین به جانب یک پهباد در آسمان ولایت غزنی شلیک می‌کنند.

تا هنوز هیچ کشور و یا گروهی مسئولیت پرواز این پهباد ها را به عهده نگرفته است اما پس از کشته شدن ایمن الظواهری در یک حمله پهبادی در ماه جولای که توسط دولت امریکا صورت گرفت، گمانه‌زنی ها بیشتر بر این است که احتمالاً این پهباد ها مربوط امریکا می‌شوند.

پس از حملات امشب گزارش های تایید ناشده از کشته شدن خلیل الرحمن حقانی، برادر سراج الدین حقانی رییس شبکه تروریستی حقانی در شبکه های اجتماعی منتشر گردیده است که تا هنوز صحت و سقم آن معلوم نیست.

با این که بعید است که امریکا رهبران طالبان را به گونۀ مستقیم مورد هدف قرار بدهد، زیرا این امر به جدایی مطلق طالبان از امریکا منجر شده، سبب می‌شود تا طالبان بیشتر به کشور ها و گروه های که دشمن امریکا محسوب می‌گردند، نزدیک شوند، اما کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده که دشمن درجه یک امریکا شمرده می‌شود، در کابل و آنهم در منطقۀ مرکزی شهر کابل به باور برخی کارشناسان، سبب تیره‌گی شدید روابط میان طالبان و امریکا شده است.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button