اخبار داخلی

کشته شدن شش طالب در درگیری‌های روز گذشته در شهرستان خوست ولایت بغلان

آریاپرس

منابع نزدیک به نیروهای جبهه مقاومت ملی در شهرستان خوست ولایت بغلان خبر می‌دهند که روز گذشته در اثر درگیری میان نیروهای طالبان و رزمنده‌گان جبهه مقاومت ملی، شش تن از طالبان کشته و تعدادی هم زخمی شده اند.

گفته می‌شود پس از آن که  طالبان به هدف بازرسی و تلاشی منازل مسکونی روستای جنگلک شهرستان خوست وارد این روستا گردیدند، با مقاومت غافل‌گیرانه‌ی فرمانده روح الله که پایگاهش در نزدیکی‌های روستای جنگلک قرار دارد، مواجه می‌شوند. در حمله‌ی غافل‌گیر کننده‌ی فرمانده روح الله و افرادش، شش تن از طالبان که سه تن آن‌ها طالبان محلی و سه تن طالبان مناطق جنوب اند، کشته می‌شوند.

پس از این درگیری نیروهای کمکی طالبان به محل می‌رسد و روستا را محاصره می‌کنند. طالبان توسط ریش سفیدان محل به نیروهای مقاومت پیام می‌فرستند که تسلیم شوند، اما رزمنده‌گان جبهه مقاومت پیشنهاد طالبان را رد می‌کنند و کماکان در سنگرهای خود باقی می‌مانند.

زمانی که طالبان از تسلیمی نیروهای جبهه مقاومت مایوس می‌گردند، دست به آزار و اذیت مردم محل می‌زنند. براساس اظهارات شاهدان عینی طالبان حداقل سه خانه را در این روستا به آتش می‌کشند و تعدادی از اهالی را بازداشت کرده، به محل نامعلومی انتقال می‌دهند.

با این که نیروهای جبهه مقاومت به سنگرهای اصلی خود در ارتفاعات مشرف بر روستای جنگلک رفته اند، طالبان هنوز هم روستا را در محاصره‌ی خود دارند و نیروهای شان در حالت آماده باش بسر می‌برد.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button