اخبار داخلی

نگرانی سازمان ملل از جنایات ضد بشری طالبان در پنجشیر

آریاپرس

به دنبال نشر و پخش ده ها ویدیو از رفتار غیر انسانی طالبان با اسرای جبهه مقاومت و شهید ساختن آنها، ریچارد بنت، گزارش‌گر ویژۀ حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان، گفته است که عمیقاً از گزارش های مبنی بر رفتار غیر انسانی طالبان در پنجشیر نگران است.

آقای بنت در یک توییت خاطر نشان ساخته است که وضعیت در منطقه را با دقت زیر نظر دارد.

دفتر نماینده‌گی سیاسی سازمان ملل متحد یوناما، نیز در یک توییت نگرانی خود را از رفتار ضدبشری طالبان نسبت به اسرای جنگی در پنجشیر ابراز کرده است.

در همین حال تعداد زیادی از فعالین مدنی و کاربران شبکه های اجتماعی از نهاد های بین المللی خواسته اند تا طالبان را بخاطر رفتار ضد انسانی شان در برابر اسرای جنگی و مردم مناطق غیر پشتون نشین، به ویژه ولایت پنجشیر، شهرستان اندراب، خوست و فرنگ و سایر مناطقی که نیرو های مقاومت در آنجا ها فعال هستند، پاسخگو قرار بدهند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز دو روز قبل از دادگاه جزایی بین المللی خواسته بود تا به موضوع جنایات جنگی طالبان در افغانستان به صورت جدی بپردازد.

در این میان کسی که هیچ صدایی تا حال از او در رابطه به جنایات جنگی طالبان در پنجشیر و دیگر مناطق افغانستان بلند نشده است، خانم ریناامیری نمایندۀ خاص دولت امریکا در بخش زنان و حقوق بشر برای افغانستان است. خاموشی خانم امیر در این شب و روز که طالبان براساس اسناد مستدل و مستند که خودشان آن سند ها را در شبکه های اجتماعی نشر و پخش می‌کند، مرتکب صد ها مورد نقض فاحش حقوق بشر گردیده اند، برای مردم افغانستان سوال برانگیز است.

نوشته های هم‌سان

Back to top button