اخبار داخلی

طالبان در پنجشیر بار دیگر دست به جنایت بشری زدند!

آریاپرس

گزارش های که از محل درگیری ها در سه روز گذشته به آریا پرس رسیده است حاکی از آنست که طالبان با بیرحمی دست به انتقامجویی و جنایت زده اند.

طالبان در حال دستگیری و آزار و اذیت افراد ملکی در پنجشیر

بر اساس گزارش موثق و منابع محلی  نیرو های طالبان با پا درمیانی آمر امنیت شان برای پنجشیر، با فرمانده نیرو های مقاومت در دره عبدالله خیل از طریق بیسیم گفت‌وگو و از او درخواست میکنند که به یک گروه طالبان اجازه ورود به دره عبدالله خیل داده شود تا آنها اجساد و زخمی های طالبان را از منطقه جمع آوری کنند. فرمانده نیروی های مقاومت در آن محل درخواست آمر امنیت طالبان را می پذیرد. به تعقیب آن افراد طالبان وارد قریه تقریباً خالی از سکنه شده و بر خلاف شرع و عرف و اخلاق و قوانین بین المللی جنگ، دست به تیراندازی بسوی آن عده از مردم میزنند که محل زندگی شانرا ترک نکرده اند.

 طالبان که در نبرد های چهار روز گذشته متحمل  شکست های سنگین شده و بیشتر از صد تن کشته داده اند، در ولسوالی دره  و بگونۀ ویژه در دره‌ی عبدالله خیل دست به قتل عام زده و مردم غیر نظامی را کشته اند.

طالبان خلاف تمام قوانین معتبر بین المللی جنگ که به طرفین حکم میکند از آزار،اذیت و قتل مردم غیر نظامی در محل درگیری و جنگ خود داری و زمینه تامین امنیت مردم عادی را فراهم کنند، در دره عبدالله خیل دست به قتل عام مردم زده و به هیچ کسی رحم نکرده اند. نه به زنان نه به موی سفیدان و نه هم به اطفال !نمودند:

آریا پرس به اسمای ۷ تن از شهروندان  غیر نظامی که بدست افراد طالبان با بیرحمی تیرباران شده اند دست یافته است: 

– ملا فقیر ولد رحمت خان

– گل محمد ولد جان خان 

– خانم گل محمد خان شهید

– سمیع خان

– جلیل احمد ولد محمود خان

– سعدالدین ولد صوفی جلال

– گل زمان ولد محمد نور .

آگاهان میگویند انگیزه طالبان برای کشتار مردم بیگناه همانا انتقام‌جویی و ایجاد جَو ترس و هراس در میان جنگجویان مخالف است.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button