اخبار داخلی

رد شایعه‌ی تسلیم دهی کنسول‌گری استانبول به طالبان

شهپر

در پی گزارش ها مبنی بر تسلیمی سفارت افغانستان در تهران به طالبان، شایعاتی هم در رابطه به تسلیم‌دهی کنسول‌گری افغانستان در استانبول به طالبان در رسانه های اجتماعی به چرخش افتاد.

منابع نزدیک به وزارت خارجه‌ی ترکیه در اظهاراتی به آریاپرس تاکید کردند که چنین تصمیمی در دستورکار وزارت خارجه‌ی ترکیه وجود ندارد و کنسول‌گری افغانستان تحت نام جمهوری اسلامی افغانستان هم‌چنان به کار خود ادامه خواهد داد.

منبعی از داخل کنسول‌گری افغانستان که نخواست نامش گرفته شود، اظهار داشت که شایعه‌ی تسلیم‌دهی کنسول‌گری به طالبان توسط سه تن از کارمندان پیشین این کنسول‌گری که به جرم اخذ پول غیرمشروع برای فروش پاسپورت و یا گرفتن اقامت ترکیه، توسط نیروهای امنیتی ترکیه مورد پی‌گرد قانونی قرار گرفته اند، پخش شده است تا بتوانند از این شایعه به نفع خود استفاده کنند.

‎سفارت افغانستان در شهر انقره پایتخت ترکیه، با این‌که توسط نماینده‌ی طالبان اداره می‌شود اما تا هنوز بیرق جمهوریت برفراز آن در اهتزاز است و تحت نام سفارت جمهوری اسلامی افغانستان فعالیت می‌کند.

با این که تعدادی از سفارت خانه های خارجی هنوز در کابل فعالیت دارند و برخی از سفارت های افغانستان به طالبان تحویل داده شده است، اما تا هنوز هیچ کشوری این گروه را منحیث حکومت مشروع افغانستان به رسمیت نشناخته است.

نوشته های هم‌سان

Back to top button