اخبار داخلیخبر ها

بازداشت های دسته جمعی در ولایت سمنگان

به گزارش منابع آریا پرس از ولایت سمنگان، طالبان از دو روز بدینسو روند بازداشت دسته جمعی اهالی شهر ایبک در ولایت سمنگان را آغاز نموده اند.

براساس گزارش منبع این بازداشت ها در واکنش به درگیری یک دسته از طالبان محلی با طالبان جنوبی ، که روز سه شنبه 28 سرطان ،در شهرک مجاهد، شهر ایبک اتفاق افتاد، صورت می گیرد.

گفته می شود که از زمان آغاز این بازداشت ها حدود صد تن از شهروندان شهر ایبک، از سوی نیرو های استخبارات طالبان، که به دستور مستقیم ملا عبدالحق وثیق، زندانی اسبق گوانتانامو، و رییس فعلی استخبارات امارت نام نهاد طالبان، عمل می کنند، دستگیر و به زندان ریاست استخبارات طالبان در سمنگان منتقل شده اند.

منبع می افزاید که اکثر آنهایی که توسط طالبان بازداشت شده اند،اهالی دره صوف این ولایت میباشند، که در شهر ایبک بسر میبرند.

گفته می شود که طالبان این افراد را زیر نام اعضای فعال شبکه تروریستی داعش دستگیر می نمایند.

گزارش های توسط نهاد های مستقل تهیه شده است، حاکی از آنست که طالبان با زندانیان به شدت بد رفتاری می کنند و آنها را مورد شکنجه قرار میدهند.

در پی شکست های سنگین کارزار گسترده نظامی طالبان در ولایت پنجشیر و بغلان به ویژه در شهرستان های اندارب و خوستِ فرنگ، طالبان بار دیگر به شدت عمل در برابر مردم غیر نظامی افزوده و بازداشت های گروهی غیرنظامیان را نیز دو باره آغاز نموده اند.

نوشته های هم‌سان

Back to top button