اخبار داخلی

آخرین اخبار از کابل، پنجشیر و کاپیسا

آریاپرس

کمین در بازارک پنجشیر
منابع آریاپرس تایید می‌کنند که به تاریخ پنجم حوت یک حمله چریکی بالای رنجر طالبان در منطقه بازارک پنجشیر از جانب نیرو های مقاومت صورت گرفت که در نتیجه این حمله یک سردسته گروه طالبان با ۳ تن از افرادش کشته و دوتن زخمی شدند. گفته می‌شود این سردسته طالبان آمرحوزه دوم طالبان برای بازارک پنجشیر بوده است.
شاهدان عینی می‌گویند، پس از این رویداد، طالبان حدود ۱۵ تن از مردم محل را باخود برده اند که از آن میان دو جوان را تاهنوز رها نکرده اند.

کمین در ولایت کاپیسا
در یک خبر دیگر از قول آقای صبغت احمدی، سخنگوی جبهه ملی مقاومت گزارش شده است که نیروهای ‎جبهه مقاومت ملی در یک حمله چریکی در روستای ده بلبل واقع در حصه دوم کوهستان، ولایت کاپیسا هفت طالب را به هلاکت رساندند. این رویداد حوالی ساعت پنجشنبه شب، پنجم حوت 1400 خورشیدی رخ داده است.

تلاشی خانه به خانه در کابل
منابعی در صحبت با خبرگزاری آریا پرس می‌گویند که گروه طالبان ناوقت شام امروز، پنج‌شنبه، ۵ حوت ۱۴۰۰، تلاشی خانه به‌خانه را در منطقه خیرخانه آغاز کرده اند. خیرخانه که در قسمت شمالی شهر کابل موقعیت دارد، یکی از مناطق پر نفوس کابل است که اکثریت باشنده‌گان آن از تاجیکان کوهدامن، پروان، کاپیسا، پنجشیر، بدخشان و تخار هستند.
براساس معلومات منابع، این بخش شهر کابل از صبح امروز چهره‌ی نظامی به خود گرفته بود و گروه طالبان نیروهای زیادی را از بخش‌های دیگر کابل به خیرخانه انتقال داده بودند. به گفته‌ی آنان، تلاشی طالبان پس از خاموش شدن برق در تمامی بخش‌های خیرخانه آغاز شده است.
باشنده‌گان محل نیز در صحبت با خبرگزاری آریا پرس تایید می‌کنند که گروه طالبان خانه‌های باشنده‌گان بخش‌هایی از حوزه‌ی یازده‌هم و پانزده‌دهم را تلاشی کرده و با خشونت به این روند ادامه می‌دهند.
براساس معلومات منابع، دیروز گروهی از طالبان در ساحه‌ی ده‌کیپک کابل آماج حمله‌ قرار گرفت که در آن شماری از اعضای این گروه به قتل رسیده اند. گفته شده است که در میان کشته شده‌گان طالب، برخی از مسوولان کلیدی حوزه‌ی یازده‌دهم شامل می‌باشد و طالبان برای جلوگیری از ادامه‌ی حملات دست به این کار زده اند.

نوشته های هم‌سان

Back to top button