اخبار داخلی

کشته شدن 7 عضو ارشد شبکه حقانی در مسجد وزیراکبرخان

آریاپرس

از کابل گزارش می‌رسد که انفجار نیرومندی در مسجد وزیر محمد اکبرخان به وقوع پیوسته است که در اثر این انفجار به قول شاهدان عینی 33 تن کشته شده و 41 تن دیگر زخم برداشتند. گفته می‌شود وضعیت تعدادی از زخمی های این حادثه وخیم است.

براساس برخی گزارش ها 7 تن از کشته شده ها از جمله اعضای ارشد شبکه حقانی می‌باشند.

حمله برحمله بر مساجد و کشتن نمازگزاران در مسجد حین عبادت، اینک به یک رسم معمولی در افغانستان مبدل گردیده است. جناح های متخاصم، به ویژه طالبان، القاعده و داعش، هیچ‌گونه حرمتی به مکان های مذهبی مسلمانان و پیروان سایر ادیان قایل نیستند، برای همین است که هیچ دریغی از کشتار مردم در مساجد ندارند.

محمداکرام اندیشمند، نویسنده و از فعالین سیاسی، در پیوند به این حادثه در رخ‌نامۀ (فیسبوک) خویش نگاشته است: «حمله بر نمازگزاران و در مساجد افغانستان پدیده‌ی نو نیست. سال ها است که مسجد، قرآن، امام و مقتدی اینگونه در آتش انفجار می سوزند. اما سوالی که تا حالا جوابی به آن نمیدهند چرا مسلمانان، مسجد مسلمانان را منفجر می کنند، قرآن کریم کتاب مقدس و کلام الهی را می سوزانند، خون مسلمانان هم دین خود را آنهم در زمان ادای نماز فریضه ی الهی می ریزانند و جانش را می گیرند؟»

آگاهان امور ریشۀ این حملات را در اختلافات داخلی میان طالبان به ویژه شبکه حقانی و گروه ملابرادر که از آنها به گروه قندهاری ها نیز یاد می‌گردد، می‌دانند.

تا هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار مسجد وزیراکبر خان را به عهده نگرفته است.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button