اخبار داخلی

کشته شدن هژده طالب در اندارب ها

آریاپرس

صبغت الله احمدی سخنگوی جبهه مقاومت ملی گزارش داده است که شب گذشته هشت حمل 1401 قطعه سرخ طالبان که یکی از مخوف‌ترین قطعات رزمی طالبان است، در درۀ قاسان ولسوالی اندراب ولایت بغلان، بر چندین پاسگاه نیرو های جبهه‌ی مقاومت ملی یورش بردند؛ اما با مقاومت سخت مقاومت‌گران روبه‌رو شدند.

به قول سخنگوی جبهه مقاومت در این نبرد هشت طالب کشته شده و پنج تن دیگرِ شان زخم برداشته‌اند.

به قول همین منبع، در ساعات نخست نبرد طالبان توانستند نیروهای جبهه مقاومت را از چند سنگر عقب برانند اما با پیوستن مردم و نیرو های تازه نفس، مقاومت‌گران دست به ضد حمله زدند که در نتیجه نه تنها سنگر های از دست رفته را دوباره بدست آوردند، بلکه تلفات سنگینی به دشمن نیز وارد کردند.

غنی اندرابی، از فرماندهان جبهه‌ مقاومت ملی افغانستان در اندراب ها به ویب سایت سنگر اظهار کرده است که پس از شکست امروز صبح (هشت حمل) طالبان از خوست و فرنگ و مرکز بغلان نیروهای کمکی به اندارب ها فرستاده، تلاش دارند منطقه را محاصره کنند.

این جنگ نشان داد، که طالب هیجکاره‌ای نیست. آنها از فشارهای مقاومتگران به قریه‌ها عقب‌نشینی کرده، دکانداران و کسبکاران را به گروگان می‌گیرند و از آنها سپر زنده می‌سازند. حالا جنگ ادامه‌ دارد و به زودی طالب شکست خواهد خورد”.

آقای احمدی همچنان از شهادت عبدالمتین اندرابی یک تن از نیرو های مقاومت در این نبرد خبر می‌دهد. به قول آقای احمدی عبدالمتین اندرابی در گذشته در نهاد های پولیس و اردوی ملی خدمت کرده بود که پس از فرار اشرف غنی و سقوط نظام جمهوریت، به جبهه مقاومت ملی پیوست. شهید عبدالمتین مبارزی نترس و دلیر بود که درطی حملاتی که طالبان بر مواضع جبهه مقاومت در اندارب ها داشتند با شجاعت از سرزمین خویش دفاع کرد که در نهایت در نبرد مقدس برای آزادی جام شهادت نوشید.

آقای عبید مهدی که با نیرو های جبهه مقاومت در اندارب ها ارتباط نزدیک دارد، در صفحۀ فیسبوک خود به نقل از باشنده‌گان محلی نوشته است که امروز طالبان دو عراده موتر آمبولانس را برای انتقال کشته‌ها و زخمی‌های خود به محل جنگ در منطقه‌ی قاسان اندراب برده‌اند.

آقای مهدی همچنان از اختطاف و زندانی ساختن مردم بیگناه ملکی توسط طالبان برای جبران شکست و تلفات شان در این نبرد خیر می‌دهد.

منابع دیگر اما خبر از کشته شدن هژده تن از نیرو های طالبان در دره قاسان می‌دهند. سید یاقوت شاه باشنده تاله و برفک ولایت بغلان، فرماندهی این عملیات را به عهده داشت که در جریان عملیات شدیداً زخمی گردیده، بعداً به هلاکت رسید. از سید یاقوت شاه به حیث یکی از ظالم‌ترین فرماندهان طالبان در منطقه نام برده می‌شد.  

منابع آریاپرس در منطقه با تایید درگیری ها در دره قاسان اظهار می‌دارند که طالبان در صدد ترتیب و تنظیم نیرو های شان در منطقه اند و در حال گرفتن آماده‌گی برای حملات بعدی.  

در یک خبر دیگر آمده است که نیرو های جبهه آزادی در حوزه چهارم شهر قندهار نزدیک چوک شهدا بالای طالبان حملاتی را سازمان دهی کردند که در نتیجه طالبان متحمل تلفات جانی گردیدند. جبهه آزادی در تویتی که خبر این درگیری را نشر کرد، خبر داده است که طی این حمله دو تن طالب کشته و یک تن زخمی گردیده است.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button