دیدگاه‌ها

جنگ مقاومت و انکار طالبان

صبور رحیل دولتشاهی

چرا طالبان از وجود مقاومت و جنگ انکار  می‌کنند؟ چرا این‌ها در برابر مردم و اهالی جبهات مقاومت از اوج خشونت استفاده می‌کنند و از دست یازیدن به هرنوع جنایت جنگی ابایی ندارند؟

 پاسخ این است که خلیل‌زاد جهانیان را قناعت داده بود طالب توانایی اداره‌ی این کشور را دارد و اگر با سلاح و مهمات کافی تقویت شود،  ثبات در را تامین می‌کنند و امنیت می‌آورند. برنامه بر همین پایه بنا و قدرت به طالب تسلیم داده‌شد. 

اما مقاومت مردمی این شیر برفی را آب کرده روان است. به همین دلیل طالب پیوسته از وقوع جنگ و درگیری انکار می‌کند و تلاش دارد تا نشان بدهد که اوضاع زیر کنترول ‌شان است.

همدستان نرم و سخت شان نیر در همین راستا و سیاست عمل می‌کنند.

انکار ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، از جنگ و تلفات طالبان در آن، خاموشی خلیل‌زاد در قبال کشتار و استبداد طالب، صلح‌طلبی و بیهوده‌‌ خواندن جنگ توسط لابیگران طالب در رسانه‌ها، موضع‌گیری‌های ناروشن عبدالله و کرزی در برابر روی‌دادها…، همه تقویه کننده همین پروژه و دکترین است که طالب شکست‌ناپذیر است و توانایی اداره کشور با مشت آهنین را دارد.

خاموشی آمریکا و سایر جهانیان در برابر لاف و پتاق طالبان که امریکای ابر قدرت و ۴۱ کشور را شکست داده‌اند نیز تلاشیست برای قبولاندن این جهنمیان در جایگاه یک نیروی قهار، ناشکستنی، و ازین رو ثبات‌آور. 

به گفته زلا زازی که از قضا هم‌ولایتی ذبیح‌الله مجاهد و عضو جبهه مقاومت ملی است،  مقاومت تصور و بتی که طالبان از خود ایجاد و در اذهان جاداده‌است را درهم می‌شکند. اینست که از وجود مقاومت و جنگ در کشور انکار می‌کنند‌.

چنانچه تا‌کنون شاهد بوده‌ایم، طالب درین قبال تنها دو گزینه دارد‌: در رسانه‌ها از وجود جنگ انکار کند و در جبهات با خشونت و وحشت تمام در برابر مردم ملکی کار گرفته روحیه مقاومت در میان مردم را به حساب خودشان، سرکوب کنند.

این برنامه، تنها و تنها با مقاومت طولانی‌مدن و جنگ پایدار برای پایان دادن به سلطه‌ی مطلق قومی افشا و ناکام خواهد شد. چنانچه تاکنون چنین بوده است.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button