گزارش ها

باشنده‌گان ولسوالی پریان: طالبان مردم را به بهانه های مختلف شکنجه می‌کنند

هارون مجیدی

منابع مردمی در ولسوالی پریان ولایت پنجشیر می‌گویند که گروه طالبان پس از شکست‌های پیهم در برابر نیروهای جبهۀ مقاومت افغانستان، امروز (چهارشنبه، 31 فروردین/حمل 1401) برخی از باشنده‌گان این ولسوالی را بازداشت کرده‌اند.

بربنیاد معلومات منابع خبرگزاری آریاپرس در ولسوالی پریان ولایت پنجشیر، گروه طالبان صبح امروز نزدیک به بیست تن از باشنده‌گان این ولسوالی را از روستاهای مختلف بازداشت کرده‌ و به مقر ولایت انتقال داده‌اند.

این منابع می‌گویند که در دو شب گذشته، نیروهای جبهۀ مقاومت افغانستان با طالبان مستقر در ولسوالی پریان به نبرد پرداخته‌ و در این نبردها طالبان متهم تلفات شده‌اند.

بربنیاد معلومات منابع، دوشنبه شب (29 فروردین/حمل 1401) درگیری‌های شدیدی بین گروه طالبان و مقاومت‌گران در درۀ سمیر ولسوالی پریان ولایت پنجشیر، رُخ داده که منجر به کشته شدن یک طالب و زخمی شدن چند تن دیگر آنان گردیده است.

طالبان پس از شکست در برابر نیروهای جبهۀ مقاومت افغانستان از ساحه عقب‌نشینی کرده‌ بودند.

همزمان بااین، امشب نیز مقاومت‌گران بالای مقر ولسوالی پریان حمله کرده و فرمانده امنیه و مدیر امنیت طالبان برای این ولسوالی، به مرکز ولایت فرار کرده‌اند. درگیری بین سایر افراد گروه طالبان و نیروهای جبهۀ مقاومت افغانستان تا هفت صبح امروز ادامه داشته است.

طالبان، یک برادر و دو برادر زادۀ فرمانده محمودبیگ از فرماندهان مقاومت را از خانۀشان بازداشت کرده‌اند. فرمانده محمودبیگ از فرماندهان شجاع و معروف جهاد و مقاومت افغانستان است که در روزهای پس از سقوط کابل، نبردهای شدیدی در برابر گروه طالبان را در کوتل خاواک رهبری کرده است

روزهای دشوار مردم پریان

منابعی که با خبرگزاری آریاپرس صحبت کرده‌اند، خاطر نشان می‌کنند که مردم ولسوالی پریان روزهای بسیار دشواری را سپری می‌کنند. به گفتۀ آنان، به نسبت حضور نداشتن هیچ رسانه و قطع بودن انترنت در این بخش ولایت پنجشیر، خبر و جزییات آزار و اذیت مردم در هیچ جایی بازتاب داده نمی‌شود.

منابع مردمی می‌گویند که گروه طالبان همه روزه مردم را به بهانه‌های مختلف دستگیر و شکنجه می‌کنند. به گفتۀ آنان، با شروع سال جدید آزار و اذیت مردم از سوی گروه طالبان افزایش یافته است.

منابع خبرگزاری آریاپرس در ولسوالی پریان خاطرنشان می‌کنند که برادر ولسوال گروه طالبان برای این ولسوالی سهم اصلی را در آزار و اذیت مردم دارد.

پیش از این طالبان پس از شکست در برابر نیروهای جبهۀ مقاومت افغانستان در بخش‌های دیگر کشور نیز به آزار و اذیت شکنجۀ مردم پرداخته و شمار زیادی را به ظن همکاری با نیروهای جبهۀ مقاومت افغانستان بازداشت کرده‌اند.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button