اخبار داخلی

مردم پنجشیر، از ظلم و ستم طالبان به والی طالب شکایت بردند

هارون مجیدی

مردم ولسوالی آبدره به طالبان: نظامیان از مکتب و کلینیک بیرون شوند

در جریان حدودا ده روز گذشته که ولایت پنجشیر، اندراب،مناطقی از کاپیسا و پروان و ولایت تخار،دستخوش نبرد میان نیرو های مقاومت و افراد طالبان بود،گزارش های تکان دهنده از انواع ظلم و ستم که طالبان بر مردم محل روا می دارند منتشر شد.

گزارش ها نشان میدهد که طالبان در پنجشیر،در کنار اینکه با بیرحمی به شکنجه ، آزار،قتل و گروگانگیری مردم غیر نظامی مبادرت ورزیده اند بلکه به هدف هرچه بیشتر زیر فشار قرار دادن مردم درمانگاه ها، مکاتب و تعداد زیادی از منازل مسکونی را اشغال نموده و  از آنها بعنوان قرارگاه استفاده می کنند.

فشار ظلم و ستم فزاینده طالبان کاسه صبر مردم را لبریز ساخته و آنها را وادار نموده  است تا فریاد تظلم به نزد مقامات طالبان برند.

باشند‌گان ولسوالی آبدره‌ی ولایت پنجشیر از گروه طالبان می‌خواهند که نظامیان خود را از مکاتب و کلینیک این ولسوالی بیرون کنند.

آنان می‌گویند که نیازی به حضور نظامیان در مناطق‌شان نیست و بهتر است  هر چه عاجل مکاتب و کلینیک این ولسوالی از وجود نظامیان خالی شود.

یک نوار تصویری که در اختیار خبرگزاری آریاپرس قرار گرفته، نشان می‌دهد که باشنده‌گان ولسوالی آبدره این خواسته های شان را در دیداری با شاه ملنگ روح‌الله، معاون والی گروه طالبان برای ولایت پنجشیر مطرح کرده‌اند.

در این دیدار مولوی فاضل‌بیک حق‌جو، معلم لیسه‌ی آبدره و امام مسجد به نماینده‌گی از مردم این ولسوالی صحبت کرده و خطاب به معاون والی طالبان برای پنجشیر می‌گوید که نظامیانی که در آبدره هستند در مکتب‌ها و کلینیک این ولسوالی جا به‌جا شده اند که حضور آنها  سبب اذیت آن عده  بیماران که برای  مداوا به کلینیک میروند  است.

حضور افراد طالبان در درمانگاه و مکاتب سبب شده است که درمانگاه ها غیر فعال و دروازه‌های  مکاتب نیز بسته شود.

مولوی فاضل بیگ به نمایندگی از مردم آبدره خطاب به معاون والی طالبان برای پنجشیر می‌گوید: “گشت‌وگذار نظامیان در قرا و قصبات این ولسوالی زیاد است و هر لحظه خانه‌های مردم تلاشی می‌شود. ما از آدرس قرآن برای‌تان می‌گوییم که خداوند می‌گوید، تا زمانی که دروازه‌ی خانه‌ی مسلمانی را دق‌الباب نکرده‌اید، داخل نشوید. واقعاً بی‌انصافی است که کسی با همسر خود در خانه نشسته باشد، ما بدون اجازه بیاییم و خانه‌اش را تلاشی کنیم. هیچ دین و وجدانی این را قبول نمی‌کند”.

پیش از این نیز بارها خبرهایی از حضور نظامیان گروه طالبان در مکاتب، مراکز صحی و مساجد ولایت پنجشیر همگانی شده بودند. مردم می‌گویند که نظامیان طالب نان خود را از مردم محل طلب می‌کنند و بی‌هیچ موجبی به تلاشی خانه‌ها و آزار و اذیت مردم دست می‌زنند.

مولوی فاضل بیک حقجو امام مسجد و معلم مکتب آبدره- پنجشیر

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button