اخبار داخلی

عید خونین شهرستان خوست‌ِفرنگ؛ طالبان پنج تن را به قتل رساندند

به گزارش منابع آریاپرس از شهرستان خوستِ‌فرنگ ولایت بغلان، مردم روستاهای اطراف صبح امروز ، یعنی دومین روز عید قربان، اجساد تعدادی از کسانی را که طالبان در روز اول عید از بازار این شهرستان به صورت غیرقانونی بازداشت کرده بودند، از میان شالیزارها پیدا کرده اند. 

به گزارش منبع، یکی از این قربانیان ضیاالحق نام داشت که فرد ملکی بود و دیروز برای اصلاح موی به سلمانی رفته بود، طالبان او را از دکان سلمانی، بازداشت و با خود برده بودند. مردم محل جسد او را که نشانه‌های شکنجه در آن دیده می‌شود، از میان شالیزارها بدست آورده و به خانواده او تسلیم کرده اند. 

منبع می‌گوید، این رویداد زمانی به وقوع پیوسته است که طالبان در روز نخست عید قربان، بار دیگر به بازداشت‌های گسترده دست یازیده، عده‌ای از اهالی مرکز خوست را در حالی بازداشت و سپس به قتل رساندند که آن‌ها مشغول بزرگداشت از عید قربان بودند.  

به گفته منابع پس از پیدا شدن جسد ضیا الحق، مردم محل به جستجوی افراد خانواده‌های شان که دیروز در بازار و اطراف بازار شهرخوست توسط طالبان، بازداشت شده بودند، آغاز کرده و تا اکنون ۴ جسد دیگر نیز از میان شالیزار ها پیدا شده که هویت آنها تا هنوز روشن نشده است.

گفته می‌شود که طالبان ضیا الحق و همراهان او را در یک عمل انتقام‌جویانه در پاسخ به کمین نیروهای مقاومت که چهار روز قبل در روستای”چرخ فلک” انجام و در نتیجه آن مولوی معاذ، فرمانده پلیس خود خوانده طالبان برای شهرستان خوست و تعدادی از همراهان او کشته شدند، به قتل رسانده اند.

کشتار اهالی غیر نظامی مرکز شهرستان خوست در حالی اتفاق می افتد که رهبری طالبان همیشه از پایان جنگ و برقراری امنیت و آرامش به مردم افغانستان اطمینان میدهند.

نوشته های هم‌سان

هم‌چنان بنگرید
Close
Back to top button