اخبار داخلی

شدت گرفتن نبرد ها در ولسوالی آبشار

آریاپرس

گزارش ها از ولسوالی آبشار ولایت پنجشیر حاکی از شدت گرفتن درگیری ها در این منطقه میان نیرو های مقاومت و طالبان است. گفته می‌شود طالبان صبح روز پنجشبه پانزدهم ماه ثور 1401 غرض تلاشی خانه ها و دستگیری محمداکرم خان، یک تن از فرماندهان محلی جبهه مقاومت به دره آبشار رفته بودند. افراد طالبان در جریان جستجو برای پیدا کردن این فرمانده، در منطقه تندخو توسط تک تیراندازان جبهه مقاومت مورد حمله قرار می‌گیرند که در نتیجه دو تن از طالبان کشته می‌شوند. شاهدان عینی به آریاپرس گزارش دادند که آنها جسد دو تن طالب را در عقب موتر رنجری که در حال دور شدن از ساحه بود، دیده اند.

به تعقیب این حادثه طالبان با نیروی بیشتر وارد منطقه می‌شوند و درگیری با شدت آغاز می‌گردد.

در همین حال فرمانده حسیب نبرد، یک تن از فرماندهان مشهور جبهه مقاومت در پنجشیر گزارش می‌دهد که افراد او توانسته اند رنجر های طالبان را که در حال رفتن به طرف ولسوالی آبشار هستند، رصد کنند. او تعداد تقریبی این افراد را حدود هشتاد تن می‌داند.

منابع آریاپرس خبر می‌دهند که تا شام روز پنجشنبه شاهد انتقال هشت جسد از کشته شده های طالبان و دو زخمی این گروه بوده اند. هم‌چنان گفته می‌شود که یک تن از نیرو های مقاومت به اسم مرزاجان بخشی نیز در این نبرد ها شهید گردیده است.  منابع محلی اما می‌گویند که تعداد تلفات طالبان به مراتب بیشتر از هشت تن اند.

گفته می‌شود که جنگ تا هنوز هم در منطقه با شدت جریان دارد و ساحۀ آن به مناطق تنبنه، مرکز ولسوالی، پسگران و برخی ساحات دیگر نیز گسترش پیدا کرده است. منابع خبر می‌دهند که نیرو های مقاومت یک تن از افراد طالبان را در این نبرد ها اسیر کرده اند.

منابع ما خبر می‌دهند که طالبان تعدادی از جوانان منطقه را بدون این که وابستگی به جبهه مقاومت داشته یا در نبرد ها سهم گرفته باشند، از خانه های شان بیرون کشیده و با خود برده اند.

در همین حال صبغت الله احمدی سخن‌گوی جبهه مقاومت طی یک رشته توییت ها خبر می‌دهد که “مناطق زیادی از دره به دست نیرو های شجاع جبهه‌ی مقاومت ملی افغانستان افتاده، پنج واسطه‌ی دشمن به غنیمت گرفته شده و ۱۳ نفر از کشته های اشغالگران در محل باقی مانده است؛ مرکز این شهرستان ها در محاصره‌ی کامل ما قرار دارد و به زودی از فتوحات تازه خواهم نوشت.”

نوشته های هم‌سان

Back to top button