اخبار داخلی

برخورد میان طالبان محلی و بیگانه در اندراب ها

آریاپرس

پس از شکست های چند روز قبل طالبان در اندراب ها که تلفاتی هم برای شان در پی داشت، طالبان و به ویژه افراد مربوط به ملافاضل مظلوم دست به تلاشی خانه ها در برخی مناطق ولسوالی ده صلاح اندراب زدند. از جانب دیگر شکست های طالبان در اندراب اعتماد و باور طالبان پشتون را نسبت به طالبان محلی تضعیف کرده، سبب ایجاد تنش میان آنها گردید. منابع آریاپرس خبر می‌دهند هنگامی که افراد ملا فاضل خواستند خانه های برخی از طالبان محلی را تلاشی کنند، طالبان محلی واکنش نشان دادند که منجر به درگیری نظامی میان شان شد.

در نتیجۀ این درگیری حدود پنج طالب محلی به شمول قاری حمید قوماندان تولی ولسوالی ده صلاح و یک طالب پشتون کشته شده اند. همچنان گفته می‌شود که ملا لعل محمدی ولسوال طالبان برای ولسوالی ده صلاح فرار کرده است و فعلاً در محلی مخفی می‌باشد.

پس از ختم درگیری افراد ملافاضل تمام طالبان محلی را خلع سلاح کرده، مورد لت و کوب قرار دادند.

براساس اطلاعات رسیده به آریاپرس طالبان در طی سه روز نبرد در اندارب حدود هفتاد تن از جنگ‌جویان شان را از دست داده اند که بیست تن آن از طالبان محلی و بقیه طالبان بیگانه به شمول برخی شهروندان پاکستان می‌باشند. نیرو های مقاومت در اندراب تصاویری را منتشر کرده اند که اُسرای طالب را نشان می‌دهد که در جنگ های سه روز اخیر اسیر شده اند. در صورتی که این خبر درست باشد، این نخستین مورد از اسارت طالبان در این دور مقاومت است.

منابع ما گزارش می‌دهند که شبیخون های نیرو های مقاومت طالبان را سراسیمه و هراسان ساخته، تا آنجا که اکثر فرماندهان ارشد آنها روز در اندراب می‌باشند و شب ها به خنجان و دوشی می‌روند.

این گزارش ها در حالی منتشر می‌شوند که به تازه‌گی برخی رسانه های داخلی و خارجی از حمله پهباد های (طیارات بدون سرنشین) امریکایی به پایگاه نظامی شواربک؛ یکی از بزرگترین پایگاه های نظامی ناتو در جنوب افغانستان که اینک در اختیار طالبان است، خبر می‌دهند. آگاهان نظامی بدین باور اند که تخریب مهمات و تجهیزات نظامی در پایگاه شورابک توانایی نظامی طالبان را شدیداً پایین می‌آورد.

نوشته های هم‌سان

Back to top button