اخبار داخلی

اندراب؛ عرصه جولان و جنایت بی پایان طالبان

آریاپرس

درحالیکه کابل دیروز شاهد برگزاری دومین روز نشست ملایان حامی طالبان بود که طی آن فرد ناشناس پشت به سوی حضار، از خرسندی مردم از برقراری امارت اسلامی و پایان جنگ سخن گفت، پنجشیر، اندراب و بلخاب اما شاهد موج تازه حملات طالبان و جنایات این گروه در برابر مردم غیر نظامی بودند.

دیروز طالبان، برای پنجمین بار در کمتر از دو ماه گذشته بالای روستاهای بهاری، پایه وجوکار در شمال پشغور،و خارو، منجه دار و غوله در جنوب پشغور، و دره همجوار پشغور، شابه، در پنجشیر، حمله برده و پس از مواجه شدن با ضد حمله نیرو های مقاومت در این مناطق و شکست در برابر این نیرو ها چهار تن از ساکنان غیر نظامی روستاها را تیرباران کرده اند.

البته این اولین مورد از کشتار مردم غیرنظامی توسط طالبان در پشغور پنجشیر، نیست و بر مبنی گزارشات منابع دست اول، طالبان در دو ماه گذشته هر بار پس از تحمل شکست به انتقام جویی پرداخته و ساکنان غیرنظامی پشغور ، را به قتل رسانیده اند.

مرزا، چوپانی بود که توسط طالبان در کوه های اندراب تیرباران شد.

به همین گونه در حالیکه شخص ناشناخته و مرموز، با سر و روی پوشیده و پشت به حضار، در نشست ملایان حامی طالبان، از پایان جنگ و برقراری صلح سخن می گفت، دسته یی از افراد این گروه در اندراب جنایت دیگری را رقم زده و نادرستی تمام ادعا های بلند بالای آن مرد مجهول الهویه که بنام امیرالمومنین پشت به سوی ملا ها ظاهر شد، را با ریختن خون یک مرد مظلوم فقیر که از راه چوپانی امرار معاش میکرد، به اثبات رسانیدند.

دیروز مصادف به دهم سرطان دسته یی از طالبان، به روستای ییلاق نشین هزار چشمه هجوم برده و وقتی ردی از نیروی های مقاومت درآن منطقه پیدا نکردند، مرد غیرنظامی و غیر مسلح بنام میرزا فرزند تازه خان، ساکن روستای بنو، را که از راه چوپانی امرار معاش می کرد، و در ییلاق مشغول مواظبت از رمه بود؛ گرفتار و از آنجا به قول فچ منتقل نموده و پس از شکنجه بسیار، با ماشیندار نوع پیکا تیرباران نموده و سپس از بالای کوه به پایین پرت کرده و به قتل رسانیده اند.

در 31 ام اسد سال 1400 خورشیدی، طالبان هنگام ورود به قُول فچ ، از سوی نیرو های مقاومت مستقر در آنجا مورد کمین قرار گرفته و 37 تن کشته دادند. اما دیروز آنها میرزای چوپان را از هزارچشمه گرفتار، به قُول فچ منتقل و مورد شکنجه قرار داده و سپس به انتقام آن 37 تن طالب که در 31 ام اسد در جریان نبرد با نیرو های مقاومت کشته شدند، به قتل رسانیدند.

میرزا که قربانی انتقامجویی کور طالبان شد، پدر پنج فرزند قد ونیم قد بود.

نوشته های هم‌سان

Back to top button